پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

یک نشریه آمریکایی ائتلاف ایران، روسیه و چین را به مثابه کابوسی برای آمریکا و هم پیمانانش توصیف کرد.

صدام که نوپایی نظام جمهوری اسلامی را در ایران به فرصتی برای نشان دادن برتری‌های نظامی و سیاسی خود تلقی می‌کرد به تحریک آمریکایی‌ها و غربی‌ها در آخرین روزهای تابستان 1359 به مرزهای جنوبی و غربی ایران حمله و تا خرمشهر پیش‌روی کرد، اما با مسلط شدن رزمندگان ایران بر میدان نبرد و بیرون راندن ارتش مجهزش، استفاده پراکنده از تسلیحات بیلوژیکی، میکروبی و شمیایی را از ماه چهارم جنگ شروع کرد.

کامالا هریس با بیان مخالفت‌های آمریکا درباره عملیات رفح، گفت، در صورتیکه اسرائیل حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه را پیش بگیرد، با عواقب آن روبرو می‌شود.

مرور تحریم علیه کشورمان بین سال‌های 2018 تا 2021 نشان می‌دهد که دولت آمریکا تمام تحریم‌های عمده علیه ایران را اعمال کرده است حال این سوال مطرح است آیا دیگر چیزی برای ترامپ باقی مانده است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ غیاث‌الدین محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شریک اصلی جنایت بیمارستان شفا و تجاوز به زنان فلسطینی آمریکایی هایی هستند که بیش از هفتاد سال پشتیبان مالی و نظامی صهیونیست ها بوده اند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با حضور در سفارت مسکو در ایران با دولت و ملت روسیه به دلیل حمله تروریستی اخیر در این کشور ابراز همدردی کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی روز جاری (یک‌شنبه)، موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور با اشاره به شعار سال و تبیین ضرورت ها و الزامات برنامه‌ریزی برای تحقق آن، همه بخش‌های تولیدی از جمله نفت، کشاورزی، نیرو، صنعت و معدن را مخاطب اصلی شعار سال خواند و کنترل عواملی را که در شاخص‌های اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند، ضروری دانست.

رئیس جمهور سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شامل ارجا اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری، بخش اول قانون بودجه سال 1403 و قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه هفتم توسعه از سال 1403 آغاز شده و تا 1407 ادامه دارد و ما گفته‌ایم در پایان 1407 تورم باید تک رقمی شود.

رئیس‌جمهور در سال 1402، 10 سفر استانی و 10 سفر پروژه‌ای به نقاط مختلف کشور داشت. در این 20 سفر، علاوه بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی دور اول، پروژه‌های بزرگ استانی و طرح‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناو گروه 97 نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ گفت: این ناوگروه در حال اجرا عملیات اسکورت کشتی‌ها است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در سال 1402 به دستاوردهای چشمگیر و خیره‌کننده‌ای دست یافته و با اقدامات راهبردی - پژوهشی در راه توسعه صنعت هسته‌ای ایران، گام‌های اساسی برداشته‌ایم و ان شاالله در سال 1403 روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی را در مسیر توسعه سرفصل‌های گوناگون فناوری هسته‌ای، با جدیت و قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر، زمان‌شناسی و اقدام به موقع دستگاه‌های عضو، نظارت مستمر بر همه ارکان سفر به خصوص اسکان، بهداشت و تغذیه مسافرین، اهتمام جدی همه دستگاه‌ها برای کاهش قابل ملاحظه تصادفات و سوانح جاده‌ای، تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل و استفاده از ظرفیت مردمی برای توسعه گردشگری را ضروری عنوان کرد.

امیر دریادار ایرانی از ارتقای توان و ظرفیت نیروی دریایی ارتش در حفاظت و تامین امنیت شناورها خبر داد.