شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

این روزها حواشی مربوط به علیرضا بیرانوند و مبلغ قراردادی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، داغ است و حالا معاون فرهنگی وزارت ارشاد به مقایسه مبلغ قراردادهای فوتبالی و اعتبار خرید کتاب پرداخته است.

مرضیه برومند با اشاره به اینکه نمایش عروسکی عامل تعقل و تفکر است، بر لزوم تعریف دوباره‌ای از حریم تئاتر شهر برای حفظ سلامت روانی و امنیت محیطی در فضای باز این مجموعه تأکید کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: از 12 کشور مطرح دنیا در سینما هستیم و هنرمندان برجسته ای داریم اما در زیر ساخت عقب هستیم. وضعیت فضاهای فرهنگی در کشورهای منطقه بهتر از ما است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: 15 ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست؛ آقای رئیس جمهور ما را دریابید.

سالار عقیلی و شهرام شکوهی در بوستان آب و آتش به صحنه می‌روند.

دبیر فرهنگی اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی تهران گفت: امسال 1300 موکب مردمی در خیابان انقلاب و خیابان آزادی مستقر می‌شوند.

رییس پلیس راهور پایتخت در تشریح تمهیدات ترافیکی مهمانی 10 کیلومتری تهران به مناسبت عید غدیر گفت: روز جمعه از ساعت 14 هرگونه تردد در مسیر مهمانی 10 کیلومتری ممنوع می‌شود و از 10 شب پنجشنبه تردد ناوگان بی آر تی در مسیر مهمانی 10 کیلومتری ممنوع خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از ابتدای دولت تاکنون 30 اثر تاریخی به کشور برگشته است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌کاره تا پایان سال 1404 از اولویت‌های اجرایی این معاونت است.

قسمت اول از سریال «فوفو مسافری از کامادو» به زنده‌یاد کیومرث پوراحمد و سال‌ها تلاشش برای سینمای کودک و نوجوان تقدیم شد.

نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی با حضور دکتر رضا غلامی، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رضا عباس‌زاده، دبیر علمی جشنواره و مهدی مسعودی دبیر اجرایی جشنواره فارابی امروز (سه شنبه، 13 تیر 1402) در تالار فارابی، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم برگزار شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران از برگزاری اجتماع بزرگ عفاف و حجاب با حضور گسترده آحاد مردم تهران و خانواده‌های شهدا با هدف پاسداشت فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد.

کتاب «زندگی اینجاست» شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (ره) به قلم مهدی قزلی، تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی است که روز چهارشنبه 14 تیرماه در شهر تبریز رونمایی می‌شود.

پیشنهاد علیرضا قربانی به افرادی که این شب‌ها در کنسرت او حاضر می‌شوند، این است که مناجات «می‌دانی تو» را با تمرکز و گوش جان بشنوند.

حجم مبادلات ارزی زائران حج امسال با 80 درصد افزایش، به 6.6 میلیارد دلار رسید؛ اتفاقی که سود هنگفتی را نصیب صرافان عربستانی کرده است.