جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

محقق اسلامی گفت: عیدی دادن در روز عید غدیر از سنت‌های پسندیده در اسلام است که باید در میان مردم رواج پیدا کند.

پرچمی که بالای گنبدهای مطهر ائمه اطهار علیهم السلام نصب شده، نشانه خونخواهی است و چون تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (علیه‌السلام) از ابن ملجم ملعون گرفته شد، گنبد نورانی حرم آن حضرت پرچم ندارد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین و پرداخت اعتبارات از طرف رئیس‌جمهور به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر کسی دهن کجی درباره ولایت امیرالمومنین علی (ع) یا به حرم امن قرآن کریم کرد، باید بداند که قرآن و اهل‌بیت (ع) مرگ پذیر نیستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویدادهایی همچون «مهمونی ده کلیومتری» مردم ما را در مناسبت‌های شاد گرد هم می‌آورد تا همه در یک شادی ملی شریک شوند.

تیزر فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد همزمان با اکران منتشر شد.

تلویزیون به مناسبت عید غدیر خم 31 فیلم سینمایی و تلویزیونی به روی آنتن می‌برد.

مهمانی 10 کیلومتری غدیر جمعه 16 تیرماه از ساعت 18 تا 22 برگزار می‌شود. در این جشن خیابانی بناست 4 استیج بزرگ در میدان‌های امام حسین (ع)، فردوسی و انقلاب و میدان آزادی برپا شود.

برنامه "کلاه سایبری" با هدف محافظت مخاطبان از دام کلاهبرداران سایبری به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کردیم که سوابق تحصیلی 40 درصد و نمره کنکور 60 درصد در رتبه نهایی دانش‌آموزان اعمال شود اما دیدید کسانی که تعارض منافع داشتند چه سروصداهایی به راه انداختند.

این روزها حواشی مربوط به علیرضا بیرانوند و مبلغ قراردادی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، داغ است و حالا معاون فرهنگی وزارت ارشاد به مقایسه مبلغ قراردادهای فوتبالی و اعتبار خرید کتاب پرداخته است.

مرضیه برومند با اشاره به اینکه نمایش عروسکی عامل تعقل و تفکر است، بر لزوم تعریف دوباره‌ای از حریم تئاتر شهر برای حفظ سلامت روانی و امنیت محیطی در فضای باز این مجموعه تأکید کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: از 12 کشور مطرح دنیا در سینما هستیم و هنرمندان برجسته ای داریم اما در زیر ساخت عقب هستیم. وضعیت فضاهای فرهنگی در کشورهای منطقه بهتر از ما است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: 15 ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست؛ آقای رئیس جمهور ما را دریابید.

سالار عقیلی و شهرام شکوهی در بوستان آب و آتش به صحنه می‌روند.