شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

حرم امام علی علیه‌السلام در جشن غدیر امسال، میزبان بیش از 3 میلیون زائر از کشورهای مختلف بود.

غدیر عیدالله اکبر شیعیان است و بزرگتر از این عید برای شیعیان وجود ندارد؛ غدیر مفهوم شایسته‌سالاری دارد و باید مفهوم شایسته‌سالاری را به نوجوان منتقل کنیم.

یک موزیسین با اعتراض به آنچه «پرداختن بیش از حد به موسیقی پاپ» عنوان می‌کند، گفت: ما موزیسین‌ها رسانه و حامی نداریم و متاسفانه تمامی اسپانسرها از موسیقی‌های پاپ حمایت می‌کنند. حتی مخاطبان جامعه هم به موسیقی پاپ گرایش پیدا کرده‌اند و متاسفانه تریبون مهمی مانند صدا و سیما را هم نداریم.

همزمان با عید سعید غدیر خم براساس اخبار اعلام شده در روزهای قبل جشن 10 کیلومتری عید غدیر خم از حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در حال برگزاری است.

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم جای‌جای کشورمان میزبان برگزاری جشن‌های این روز فرخنده است؛ در بسیاری از استان‌ها سفره‌های اطعام گسترده شده است.

براساس بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از سال 1357 تاکنون، بیش از سه‌هزار عنوان کتاب درباره غدیر در کشور منتشر شده است.

محمدمهدی اسماعیلی درخصوص شیطنت‌هایی که برخی رسانه‌ها برای انتشار مواضع وزارت ارشاد در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظارت بر نمایش‌خانگی و همچنین مجوز دادن به پخش فیلم‌های سینمایی خارجی در پلتفرم‌ها توضیحاتی داد.

بزرگترین سفره اطعام کشور به مناسبت عید غدیر، ظهر جمعه با حضور 11 هزار نفر در بوستان ملت مشهد گسترانیده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری بیان کرد: برنامه مهمی را برای رونق گردشگری بین دو کشور در نظر گرفته شده است. یکی از برنامه‌ها این است که از اول ژانویه پیش رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن در جبهه اسلامزدایی به مسئله کشف حجاب متوسل شده و عده‌ای ناآگاه را وارد میدان کرده تا مجری نقشه او باشند. بر همین اساس، اگر امروز در عرصه حجاب، کسی به میدان بیاید و کار فرهنگی کند، در حقیقت کمک به پیامبر (صلی الله علیه و آله) کرده است.

امام جمعه موقت تهران درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت که این اتفاق نقطه عطفی بود در دولت سیزدهم و با روی کار آمدن یک سید خدا به دست آمد و در جنبه های مختلف دیپلماسی سیاسی و بین المللی و اقتصادی گشایش ایجاد کرد.

رهبری می‌فرمایند: غدیر در آثار اسلامی ما به «عیداللَه‌الاکبر»، تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده اهتمامی خاص به این روز است، خصوصیتش در ولایت است. آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان آزادگان شهر تهران، از فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی 1402 بازدید کرد.

واقعه "غدیر خُم" یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام و نقطه عطفی تاریخی است که پیامبر مکرم اسلام (ص) بنا بر آنچه بدو وحی شده بود، برای جلوگیری از قطع پیوند امت با ولایت، چشمه‌ای جوشان و چراغی فروزان را به آنان نمود تا به هنگام تشنگی از زلالش سیراب شده و به گاه غلبه تاریکی، در شعاع نورش راه را گم نکنند.

محقق اسلامی گفت: عیدی دادن در روز عید غدیر از سنت‌های پسندیده در اسلام است که باید در میان مردم رواج پیدا کند.