چهارشنبه 18 مهر 1403

القای ناامیدی یکی از شگردهای دشمن برای غلبه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
القای ناامیدی یکی از شگردهای دشمن برای غلبه است

حجت الاسلام چهکندی نژاد گفت: سیره نظری و عملی حضرت امام (ره) یک سیره امید آفرین است و پیام ها و سخنرانی های امام همه سراسر امید است که به مردم ایران و جهان و به سران کشورهای اسلامی منعکس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا چهکندی نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: امید در زندگی یکی از مولفه های مکتب دین اسلام است، بگونه ای که نا امیدی در زندگی، بزرگترین گناه برشمرده می شود و در نگاه قرآن و روایات اگر انسان به آینده امیدوار نباشد، هیچ کاری را انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه امید در مکتب اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و کسانی که در این مکتب رشد و پرورش یافته‌اند، نسبت به آینده امید دارند، خاطرنشان کرد: امید و امیدواری در سیره امام و رهبری موج می زند چون بزرگ شده مکتب اسلام هستند و امام در شرح حدیث عقل و جهل، امید را از لشکریان عقل و نا امیدی را از لشکریان جهل می دانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر با تاکید بر اینکه انسان عاقل انسانی متفکر و دارای ایده است که نسبت به آینده نا امید نیست، تصریح کرد: سیره نظری و عملی حضرت امام (ره) یک سیره امید آفرین است و پیام ها و سخنرانی های امام همه سراسر امید است که به مردم ایران و جهان و به سران کشورهای اسلامی منعکس می شود.

وی با اشاره به اینکه امید در وجود امام (ره) رشد کرده بود و توانست ملت ایران را بسیج کند و به پیروزی برساند، اذعان کرد: اگر امام (ره) نا امید بود از اینکه نمی شود من تنها با دست خالی در مقابل یک حکومت خودکامه و مستبد و مستکبر که ارتش، توپ، مسلسل و... دارد، نمی توانست کاری کند.

حجت الاسلام چهکندی نژاد با بیان اینکه امام (ره) توانست در مقابل یک حکومت شاهنشاهی قیام کند چون امید به توانستن و پیروزی داشت و بر اساس همین امید به خدا و ایمان به خدا بود که امام (ره) فرمود من تو دهن این حکومت میزنم، عنوان کرد: نا امیدی باعث تسلیم در برابر دشمن، ذلت و تحقیر می شود.

وی در ادامه نا امید سازی را یکی از شگردهای دشمن دانست و تشریح کرد: اگر به سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نگاه کنیم پایه اصلی آن امید است و مقام معظم رهبری می فرمایند که یک جریانی در داخل و خارج از کشور به دنبال دمیدن روح یاس و نا امیدی به جای دمین روحیه امید در کشور هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر همچنین ادامه داد: دشمن دنبال این است که بگوید ما آینده نداریم و معلوم نیست چی بر سر کشور ما می آید و بعد کاری که خود می خواهد انجام دهد به همین منظور است که اعتقاد داریم ایجاد نا امیدی یکی از شگردهای دشمن برای غلبه بر کشورهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ناامیدی در ملت ها، امت ها، مردم و نخبگان یک کشور نهادینه شد دیگر به دنبال استقلال و آزادی و عزت و اقتدار نیستند، ابراز کرد: دشمنان اعتقاد دارند که باید امید را از ملت ها و مردم جوامع مختلف گرفت تا آنها تحقیر و شکست را بپذیرند.

چهکندی نژاد با تاکید بر اینکه دشمن با قدرت تمام سیاه نمایی می کند و نقاط قوت و پیشرفت ها را کوچک و ضعف ها را صدها برابر بزرگ می کند تا دست آوردها دیده نشود، اظهار داشت: ما باید هوشیار باشیم و فریب این تبلیغات و سیاه نمایی را نخوریم چون این موارد تنها برای نا امید کردن مردم و جوانان از آینده کشور است.

وی با بیان اینکه ایمان و امید امام راحل به خدا قوی بود و رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام (ره) نیز همینگونه است و امید رهبری به آینده انقلاب به واسطه امید و ایمان قوی به خدا است، خاطرنشان کرد: مکتب امام، اسلام، امامین انقلاب سراسر پر از امید است و باید بدانیم که امید موتور پیشران جامعه است و ملتی که امیدوار باشد پیشرفت خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اینکه امید باید همراه با عمل باشد چون هر امیدی باعث پیشرفت نمی شود، تصریح کرد: امیدی که پشتوانه عقلی داشته باشد مطمئناً باعث پیشرفت خواهد بود در غیر اینصورت توهمی بیش نخواهد بود و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب امید واقعی را مد نظر قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه باید از امیدهای واهی اجتناب کرد و تفاوتی ندارد که این امید واهی در مسائل مادی و معنوی باشد، تصریح کرد: اگر ما امید به ظهور امام زمان (عج) برای اصلاح جامعه و گسترش عدالت داریم، یعنی امید به آینده روشن وجود دارد ولی تنها انتظار کافی نیست و باید در تحقق این امر تلاش و کوشش داشته باشیم.

حجت الاسلام چهکندی نژاد با بیان اینکه اگر امیدوار به آینده باشیم مطمئناً مقاوم خواهیم شد و در مقابل دشمن ایستادگی می کنیم و بر اساس وعده خداوند، پیروزی هم متعلق به ما خواهد بود، اذعان کرد: دشمن به دنبال گرفتن امید است چون می خواهد جلود پیشرفت ملت ایران را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت و رهبری نسبت به آینده امیدوار هستند و اینکه مقام معظم رهبری تمدن اسلامی را مد نظر دارند یعنی نسبت به آینده امیدوار هستند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند که در تحولاتی که در جنگ اوکراین و روسیه پیش خواهد آمد ایران چه در زمینه نرم افزاری و چه در زمینه سخت افزاری باید ایفای نقش کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر همچنین در ادامه تشریح کرد: جوانان، نخیگان، دانشجویان و دانش آموزان اگر زندگی با نشاط وشادی می خواهند باید به آینده امیدوار باشند، نمی شود به دنبال شادی مردم بود ولی مردم را از آینده بهتر ناامید کرد.

انتهای پیام /