جمعه 10 فروردین 1403

امارات، از همکاری با صهیونیستها تا لغو صدور ویزا با کشورهای مسلمان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امارات، از همکاری با صهیونیستها تا لغو صدور ویزا با کشورهای مسلمان

بغداد - ایرنا - تحلیلگر ارشد تونسی هدف پشت پرده امارات را از توقف صدور روادید برای 13 کشور که اکثر آن از کشورهای مسلمان هستند، افشا و این سیاست را در راستای همکاری با صهیونیست ها ارزیابی کرده است.

به گزارش ایرنا، «بلحسن یحیی» تحلیلگر ارشد تونسی امروز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق تصریح کرد: امارات همگان را در یک پارادوکس شدید قرار داده است. این کشور از یک سو به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می دهد که آزادانه و بدون روادید در خاکش گشت و گذار کنند اما همزمان دستور توقف صدور روادید برای شهروندان 13 کشور اکثرا عرب و مسلمان را صادر می کند.

وی افزود: هدف از این تصمیم امارات، سوق دادن برخی کشورها به سمت عادی سازی روابط با صهیونیست ها است.

این تحلیلگر تونسی تصریح کرد: یک ائتلاف راهبردی بین امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی برای در تنگنا قرار دادن بیشتر کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد تا آنها را وادار کند که نظیر امارات و دیگر کشورها با صهیونیست ها ائتلاف و روابط خود با آنها را عادی کنند.

اداره مهاجرت امارات متحده عربی در بحبوحه عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با انتشار بخشنامه ای، صدور روادید برای شهروندان 13 کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، عراق، سوریه، تونس و سومالی را تا اطلاع بعدی متوقف کرد.

توقف صدور روادید برای شهروندان عراقی جهت ورود به امارات و انتشار خبرهایی از بازداشت مبهم شمار دیگری از شهروندان مقیم این کشور در امارات با واکنش شماری از نمایندگان پارلمان عراق نیز روبرو شده است و آنها خواهان مقابله به مثل شده و این اقدام ابوظبی را در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تفسیر کرده اند.

*س_برچسب‌ها_س*