پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

امام جمعه شهرکرد: تحریف دفاع مقدس از اقدامات جدی دشمن است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه شهرکرد: تحریف دفاع مقدس از اقدامات جدی دشمن است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، تحریف دفاع مقدس را از هجمه‌های جدی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن با این اقدام، در صدد آسیب‌زدن به نظام است که نهادهای فرهنگی در دفع این هجمه رسالت مهمی دارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در آیین سه‌شنبه‌های تکریم که از طریق ارتباط ویدیویی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت 40 سالگی دفاع مقدس افزود: باید بدانیم هر چه داریم امروز به برکت این دوران هشت ساله و دستاورهای حیرت‌آور و اعجاب‌انگیز این دوران است که هر چند جنگ خشونت و خسارت بود اما در درونش دریایی از برکت قرار داشت. وی ادامه داد: دفاع مقدس، پایه‌های انقلاب را مستحکم کرد و از سوی دیگر دشمن را متزلزل ساخت و مردمی که دل در گرو انقلاب داشتند، نیز از این دوران درس گرفتند. نکونام تصریح کرد: شاید بتوان گفت کمتر از جنگی در طول دوران تاریخ، این همه دستاورد با این همه عظمت برای یک ملت و یک انقلاب به همراه داشته است، از همین رو ما امروز باید دوران دفاع مقدس را جشن بگیریم و حقایق آن را برای نسل‌های جدید بازگو کنیم. امام جمعه شهرکرد، تحریف دفاع مقدس را از هجمه‌های دشمن دانست و گفت: اقدامات در نگهداری دستاوردهای دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف می‌تواند بسیار موثر باشد و در این میان نه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که بقیه سایر وزارت‌خانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، وزارت‌علوم، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، روحانیون، مساجد، حوزه‌های علمیه و همه در این امر مهم مسئولیت دارند و وظیفه دارند که تلاش کنند این دستاوردها با قوت در نظام، جاری و ساری باشد و به نسلهای بعد به درستی منتقل شود. نکونام، تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا را از مهمترین اقدامات حفظ و نگهداری ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: تکریم خانواده شهدا کار مهمی است، هر چند در برابر عظمت کار شهدا و خانواده‌هایشان کار کوچکی است اما ضرورت دارد. وی در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری از نظر فرهنگی نیازمند یک مساعدت ویژه و بهتری است که ظرفیت زیاد و استعدادهای هنری و اخلاقی و انسانی آن شکوفا شوند.

به گزارش ایرنا، طرح ملی سه‌شنبه‌های با آیین تکریم خانواده شهیدان زاهدی و سمیع، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار و ارتباط تصویری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام ارزانی مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*