شنبه 7 مهر 1403

امام جمعه کرمانشاه: آینده کشور در گرو آموزش و تربیت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه کرمانشاه: آینده کشور در گرو آموزش و تربیت است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آینده کشور را در گرو آموزش مستدل برپایه تربیت الهی دانست و گفت: باورهای دینی باید از سنین پایه و قبل از ورود کودکان به مدرسه باید در میان آنها تبیین شود.

آیت الله «مصطفی علما» سه‌شنبه شب در دیدار مسوول مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: یکی از راه های نفوذ استعمار در کشورها از جمله کشور ایران، از طریق عاطفه و محبت کردن بود، آن ها با هدف بسط و گسترش برنامه های استعماری خود، بیمارستان می ساختند، مدرسه تاسیس می کردند و دانشگاه بنا می کردند، تا از این طریق آینده حضور استعماری خود را در این کشورها تضمیین نمایند.

وی تاکید کرد: اگر از طریق آموزش اسلامی و به روز بتوانیم برای کودکانمان حتی قبل از مهد کودک برنامه داشته باشیم، آینده کشور را تضمین کرده ایم.

وی تصریح کرد: اگر فرد یا جمعیتی توانسته موفق باشد به طور قطع از طریق آموزش علمی بوده است لذا باید مدارس صدرا با برنامه و آموزش علمی، مستدل و ایمانی اداره شوند.

قبل از سخنان آیت الله علما حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری، مسوول مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز گفت: در سراسر کشور 12 هزار دانش آموز در 160 مدرسه صدرا مشغول به تحصیل هستند که 125 مدرسه متوسطه دوم، 33 مدرسه متوسطه اول و 2 مدرسه در دوره ابتدایی فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف احمدی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هم از دایر بودن هفت مدرسه صدرا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد پنج مدرسه پسرانه و 2 مدرسه دخترانه است.

*س_برچسب‌ها_س*