چهارشنبه 2 خرداد 1403

امام خمینی (ره) امت اسلامی را دارای منزلت و جایگاهی والا می‌دانستند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره) امت اسلامی را دارای منزلت و جایگاهی والا می‌دانستند

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (س) را به عموم شیعیان و مسلمین تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر متن پیام دکتر کریم همتی به شرح زیر است:«همزمانی سالروز سه واقعه ملی و مذهبی در نیمه خرداد، زمان مناسبی برای تامل در رویدادهای معاصر و اندیشیدن به آرمان‌هایی است که شیعه را در تاریخ زنده نگه داشته است.

چهاردهم خرداد به عنوان سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و پانزدهم خرداد به عنوان سالروز قیامی که با رهبری همان مرد بزرگ، فرجام مبارک انقلاب اسلامی و استقرار یک نظام مردمسالار مبتنی بر دین را در پی داشت، از نفاط عطف تاریخ این سرزمین به شمار می‌روند.

امام راحل عظیم الشان و جانشین خلفش مقام معظم رهبری به ما آموختند که اگر در کارها به خدا توکل کنیم و در دشواری‌ها به قدرت مردم اعتماد داشته باشیم و آنان را ولی‌نعمت خود بدانیم قطعا پروردگار متعال نیز با خشنودی از اتحاد یک امت مومن، توکل ما را اجابت خواهد کرد و همچون پیروزی انقلاب اسلامی سال 1357 غیرممکن ها برای ما ممکن می‌شود.

امام خمینی (ره) در دوران حیات مبارکش، ضمن تعبد و امید به امدادهای الهی، لحظه‌ای از توجه به مردم غافل نبودند و امت اسلامی را دارای منزلت و جایگاهی والا و خدمت به مردم را در راس وظایف مسئولین می دانستند.

امام عزیز این مشی و سیرت را از انبیا و معصومین آموخته بودند و اکنون با مصادف شدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با دو رویداد بزرگ و تاریخی انقلاب و نظام، درک می‌کنیم که فضایل اخلاقی آن امام معصوم نظیر علم فراوان، عبادت‌های کثیر، زهد و دستگیری از نیازمندان، الگویی برای بسیاری از مردم مومن و انقلابی ایران هست و با اتکا به همین الگوبرداری از معصومین است که خداوند توجه خاصی به امت شهیدپرور ایران دارد و در دشوارترین لحظات و حوادث، این مردم ولایتمدار را سربلند و پیروز گردانیده است.

اینجانب ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) به امام عصر حضرت حجت (عج)، مقام معظم رهبری و عموم شیعیان و مسلمین، یاد امام خمینی (ره) را زنده نگه می‌داریم و در پیمانی دوباره با آرمان‌های آن امام راحل، عهد می‌کنیم راه شهیدان گلگون کفن قیام 15 خرداد 1342 را تا پای جان ادامه دهیم.»

دکتر همتی