دوشنبه 23 مهر 1403

امام راحل قدس را در بستر باورهای عمومی زنده نگه داشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام راحل قدس را در بستر باورهای عمومی زنده نگه داشت

کرج - ایرنا - فرمانده لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) می خواست جریان فلسطین و قدس زنده بماند و خارج از مرزهای ایران مطرح شود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این جریان را در بستر باورهای عمومی مردم دنیا زنده نگه داشت.

سردار رستمعلی رفیعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم که یکی از یادگارهای امام راحل در این روزها روز جهانی قدس است، افزود: تکریم و تجلیل قدس وفلسطین به پیروزی انقلاب اسلامی برنمی گردد.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب هم مساله اساسی دنیای اسلام، قدس شریف و عزیز بود و آنچنان این مساله برای امام (ره) و انقلابیون اهمیت داشت که رژیم پهلوی به مبلغان و روحانیون که برای ماه رمضان یا محرم و صفر برای تبلیغ می رفتند سه موضوع را تاکید داشتند که صحبت نشود زیرا میزان اثر جریان مبارز و انقلابی در دنیا مشهود بود.

وی گفت: یکی از این موضوعات این بود که دایم نگویید اسراییل در خطر است و دایم از فلسطین صحبت نکنید.

رفیعی افزود: جریان قدس و فلسطین در بطن مبارزه مردم ایران در قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت و قبل از انقلاب هم امام (ره) این جریان را هدایت و رهبری می کرد.

وی ادامه داد: ماجرای فلسطین و قدس ماجرای یک قطعه از یک کشور عربی نیست، ماجرای درگیری بین دو کشور و بین یک مرز جغرافیایی نیست و ماجرای مخاصمه چند جریان سیاسی در منطقه و از آن چیزهایی که در دنیا رایج است، نیست.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 سیدالشهدا (ع) بیان داشت: ماجرای قدس ماجرای دو ابرقدرت جهانی نیست و ماجرای حقیقی تقابل کفر با اسلام است.

وی گفت: در فلسطین قبله اول مسلمین قرار دارد و فلسطین از پیشینیه تاریخی برخودار است و عرض ارادات و وابستگی ما به فلسطین از این جنس است.

تعبیر حاج قاسم از حرکت امام راحل

رفیعی افزود: حاج قاسم سلیمانی در مورد امام تعبیری داشت که «امام با اسلام در ایران انقلاب کرد وبا اسلام ایران را حفظ کرد، امام با ماه مبارک رمضان که اعتقاد مشترک دنیای اسلام است قدس و فلسطین را زنده نگه داشت».

وی اضافه کرد: در تقویم شاید نشود به روشنی در این مورد صحبت کرد ولی در جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز تجلیل و تکریم قدس شد.

رفیعی گفت: حرف روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی که بارها از زبان امام خمینی (ره)‌و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد حرف روشنی است که ماجرای حل قضایای فلسطین به تعبیر رهبری فلسطینی فلسطینی است که خود فلسطین برای فلسطین تصمیم بگیرد.

وی افزود: در این فلسطین به طور حتم از تمام ادیان هست و همه ادیان فلسطینی هایی که در این سرزمین به دنیا آمده اند برای فلسطین تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران با هدایت های مقام معظم رهبری هر جریانی که در دنیا و غرب آسیا از جبهه مقاومت و فلسطین و قدس حمایت کند مورد حمایت قرار می دهد.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا (ع) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با تمام قدرت از مدافعان و از کسانی که از جریان فلسطین پشتیبانی می کند، از آن ها پشتیبانی می کند.

وی گفت: انشاءالله وعده خداوند محقق خواهد شد که کمتر از 25 سال را اسراییل غاصب خواهد دید و روزی را به انتظار نشسته ایم که مجاهدان برای آن قطره قطره خون خود را تقدیم کرده اند و نتیجه آن برگشتن قدس شریف به دامان اسلام است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*