دوشنبه 2 مهر 1403

امام علی

امام علی

وب‌گاه عرشه آنلاین

گفته می‌شود انفجار کپسول گاز و مولد برق علت آتش‌سوزی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس رافعی معتقد است یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر سریال‌سازی درباره محرم و عاشورا ادامه پیدا نکرد این است که مدیران و مسئولان فرهنگی از هنرمندان نمی‌خواهند تا سریالی با این محتوا تولید کنند. در واقع ایراد از مسئولان است نه هنرمندان!

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: رحیم نوبهار در خانه اندیشمندان علوم انسانی بیان کرد: درباره امر به معروف و نهی از منکر در روایات آمده است و اگر این مقوله بد اجرا شود، فرامین دین را خراب می کند. مسئله مهم آگاه بودن آمر و ناهی است.

وب‌گاه عصر ایران

رحیم نوبهار در خانه اندیشمندان علوم انسانی بیان کرد: درباره امر به معروف و نهی از منکر در روایات آمده است و اگر این مقوله بد اجرا شود، فرامین دین را خراب می کند. مسئله مهم آگاه بودن آمر و ناهی است. اگر کسی امر می کند باید آگاهی عمیق از دین داشته باشد و این مهم کار هرکسی نیست. گاهی برخی آگاه نیستند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند که در اینجا بحث ارشاد توسط فرد جاهل است نه امر به...

وب‌گاه عصر ایران

در حکومت امام حسین علیه السلام، تندروی جایی نداشت، میانه روی اصل اساسی بود و معنای میانه روی نیز برگرفته از نامه امام علی السلام این است: "مجموعه رفتارهای منطبق با عدالت و اکثریت"؛ در آن حکومت این دغدغه مدام در جلسات حاکمان مطرح می شد که نکند فلان تصمیم ما باعث خشم و نارضایتی مردم شود: "باید که محبوب ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با میانه روی سازگارتر بود و با عدالت دم سازتر...

خبرگزاری تسنیم

در طول چهل و چند سال گذشته، فیلم و سریال با موضوع محرم و عاشورا کم ساخته نشده اما از این میان آنها تنها تعدادی انگشت‌شمار در میان مخاطبان ماندگار شد که چرایی آن را می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر جامعهالمصطفی - از موسسات نزدیک به اندیشه مرحوم محمدتقی مصباح یزدی - همکاری خود را با مجموعه طاقچه قطع کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن اعلام اعزام تیم پزشکی ایران به عراق جهت پوشش بهداشتی و درمانی تاسوعا و عاشورای حسینی؛ در عین حال از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حضور 4 هزار نیروی هلال احمر کشورمان در مراسم اربعین امسال و لحاظ اقداماتی ویژه جهت ارایه خدمات مناسب به زائران خبر داد.

خبرگزاری مهر

ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، تایید طرح طبیعتگردی آشوراده، تعطیلی موزه‌ها در آخر هفته، انتخاب 8 روستای کاندید بهترین روستاهای گردشگری از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

خبرگزاری تسنیم

همزمان با تاسوعای حسینی روضه‌ای در سوگ شهادت حضرت اباالفضل العباس با نوای محمود کریمی منتشر می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

امام حسین (ع) در شب عاشورا یاران را جمع کرده و فرمودند که دور خیمه‌ها گودالی مانند خندق حفر کنید و در آن آتش روشن کنید تا از یک طرف درگیر باشیم و به حرم پیامبر (ص) دست‌درازی نکنند.