پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را از سر می گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را از سر می گیرند

یاسوج - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی تاسیسات و مکان های گردشگری استان از فردا چهارشنبه فعالیت خود را از سر می گیرند.

محمد حسین‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس، تمامی تاسیسات و مکان های گردشگری استان برای پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران در این ایام تعطیل بوده است.

وی افزود: بنا به تصمیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با هماهنگی استانداری استان تمامی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی و اردوگاه‌های گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به مردم خدمات‌دهی کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: هم اینک نیز، تیم های بازرسی نظارت بر مکان های گردشگری به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی بوده و بر این مکان‌ها نظارت می‌کنند.

حسین‌زاده عنوان کرد: برای جبران خسارات وارد شده به مکان‌های گردشگری در مدت زمان اخیر، دولت بسته های حمایتی از جمله تسهیلات ارزان‌قیمت پیش‌بینی کرده است که فعالان بخش گردشگری می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

کرونا به بخش گردشگری این استان بیش از 170 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است و در این ایام کرونایی، 16 بازرس کار نظارت بر اماکن تفریحی، مسافر خانه ها، آبشار و حتی منازل شخصی را بر عهده داشتند.

در ایام کرونایی 250 مورد شکایت در این خصوص دریافت و به طور جد رسیدگی شد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان های تاریخی، ویژگی های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

*س_برچسب‌ها_س*