جمعه 14 اردیبهشت 1403

امپریالیسم

امپریالیسم

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد فردا عازم اوگاندا خواهد شد.

وب‌گاه عصر ایران

هر دو کشور از این جریان که ایران مراکز جیش العدل را هدف قرار داده است آگاه بودند، اما به دلیل افکار عمومی از یک سو و فشار‌های بین‌المللی و امپریالیسم آمریکا از سوی دیگر، پاکستان مجبور به اتخاذ این موضع شد که ما نمی‌دانستیم.

خبرگزاری تسنیم

پس از گذشت حدود 8 ماه از تصویب سند توسعه فرهنگ مهدویت، متأسفانه تاکنون شاهد حتی تشکیل یک جلسه از سوی آن ستاد نبودیم. پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسئولان امر هنوز به جمع‌بندی لازم برای اجرایی کردن این سند نرسیدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بعد از آیت الله طالقانی و مرحوم منتظری، این آیت الله خامنه‌ای بود که کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب، در میان بسیاری از روحانیون و شخصیت‌های فکری و مذهبی و سیاسی برجسته آن روزها، در چنین جایگاه اثرگذاری برای تبیین گفتمان سازی مواضع انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

وب‌گاه فرارو

یک پژوهشگر در یادداشتی، علت عقب ماندگی ایران را در هفت مورد بیان کرد.

خبرگزاری تسنیم

مصرف آنلاین محتوای ویدیویی در دهه‌ی اخیر صنعت رسانه و تلویزیون را دچار تحولات جدی کرده‌است. چرا که در سال‌های اخیر بخشی از محتوای ویدیویی به وسیله‌ی توزیع دیجیتال در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عقب ماندگی ناشی از نزاع تاریخی میان این دو مولفه آثار زیان باری از خود به جا گذاشت از آن رو که جامعه و شخصیت ما را چندپاره ساخت. پاره هایی که نه تنها نمی توانستند به رشد شخصیت و توسعه بینجامند بلکه ما را همواره بر سر انتخاب ناگزیر میان سنت و مدرنیته سرگردان به حال خود رها می‌کردند.

خبرگزاری تسنیم

در ماجرای نبرد دو انسان است: انسان از خدا گسیخته که امروز مصداقش صهیونیست است و دوم، انسان به خدا پیوسته که امروز مصداقش برخی از فرهیختگان غزه هستند که به نام خدا مبارزه و مقاومت می کنند. اعراب به جای ناسیونالیسم باید به سمت اسلام اهل بیتی بیایند.

وب‌گاه فرارو

سه نکته درباره «مصرف بالای لوازم آرایشی» در ایران می توان ذکر کرد. یکی از این نکات به روایت سید جواد میری این است که «روایت رسمی، تلاش دارد زن برتر یا انسان برتر را در جنسیت مردانه یا زنانه با یک الگوواره‌ای در صدا و سیما، برنامه‌های دولتی و رسمی نشان دهد که آن الگو‌ها بین جوانان و نوجوانان (اعم از زنان، مردان، دختران و پسران) چندان مقبولیتی ندارند. درواقع، چون افراد می‌خواهند تمایز...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: در اوایل سال 2023، چین قوانین جدیدی را در مورد فعالیت‌های مذهبی صادر کرد که باعث تشدید نظارت بر روحانیون و گروه‌های مذهبی می‌شد. این قوانین بخشی از استراتژی دیرینه حکومت چین برای همسویی دین با کمونیسم و تضمین وفاداری به حزب کمونیست چین است که بی‌خدایی را ترویج می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مقدم فر با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی برای بازگرداندن امنیت به کشور عراق، تصریح کرد: در عراق که مهد تمدن و سرزمین بین‌النهرین و سرزمین بابل است، تاثیر فرمانده شهید در برابر تروریست‌های تکفیری که هیچ اقلیتی را برنمی‌تابید کاملا روشن و هویدا است.

خبرگزاری تسنیم

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حاج قاسم یک ایثارگر بود که جان خود را فدای انسانیت و بشریت کرد، گفت: امروز نه فقط کشورهای اسلامی بلکه بشریت مدیون حاج قاسم است چراکه اگر ایشان نبود معلوم نبود که افراطیون داعشی چه بر سر مردم منطقه می‌آوردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موسی غنی نژاد گفت: اساساً علم اقتصاد روی مفهوم آزادی انتخاب بنیان گذاشته شده و از نظر من این بزرگ‌ترین فضیلت علم اقتصاد و دلیل اصلی علاقه‌مندی من به این علم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موسی غنی‌نژاد گفت: در طول چهار سال آخر اقامت من در فرانسه تمام وقت من صرف مطالعه روی نظریه ارزش شد و در این مدت به این نتیجه رسیدم که نظریه ارزش ریکاردو و به‌تبع آن نظریه ارزش مارکس از نظر علمی قابل دفاع نیست.