جمعه 14 اردیبهشت 1403

امپریالیسم

امپریالیسم

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که غرب در تلاش برای متوقف کردن ماشین جنگی روسیه در اوکراین است، تحلیلگران با استناد به فعل و انفعال‌های پکن بر این باورند که چین به تهدیدی جدی برای جهان تبدیل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با فرسایشی شدن جنگ در اوکراین، کارشناسان در باب پشت پرده ماجراجویی پوتین فرضیه های بسیاری را مطرح کرده اند، هرچند همه آنها در باب اسن که باید ماشین جنگی مسکو متوقف شود، اجماع نظر دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای به حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داد و نوشت: حمله تروریستی به یک مقر دیپلماتیک، نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حزب اعتدال و توسعه اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پیام تبریک سازمان بسیج اساتید کشور به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی آمده است: در این شرایط حساس و در موقعیتی که دشمنان در یکسال گذشته تلاش کردند تا به اصل مشارکت در انتخابات خدشه وارد کنند که در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند و شکست دیگری را تجربه کردند، یاد آن همه‌پرسی سرنوشت ساز و درخشان تداعی کننده موقعیت شناسی و در صحنه بودن مردمی است که...

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان تروریستی چریکهای فدائی خلق ایران، وقتی با مشارکت بالای مردم در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران و جواب آری به آن مواجه شدند خود را ناکام دیدند به سمت ترور رفتند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروزه، کلمه ای که بسیاری از متخصصان چینی اغلب برای توصیف خود استفاده می کنند «افسرده» است. در فرهنگی که در آن اذعان به مشکلات سلامت روان به شدت بد قلمداد می شود، 35 درصد از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی ملی در سال 2020 گفتند که در حال تجربه پریشانی، اضطراب یا افسردگی هستند. در رسانه‌های اجتماعی، جوانان چینی ابراز ناامیدی و نارضایتی می‌کنند و اعلام می‌کنند که «دراز کشیده‌اند»...

وب‌گاه خبر آنلاین

سرکار که گفته‌اید مدارس چهار هزار نفره تاسیس می‌کنید، آیا به فکر ایاب و ذهاب محصلین آن هستید و توجه دارید که شرکت واحد شاگردان مدارس دویست‌نفره را هم نمی‌تواند سر موقع برساند؟! «من به شرکت واحد کاری ندارم، ضمنا برای مدارس چهار هزار نفره هم سرویس‌های اختصاصی به کار می‌اندازیم تا از دست شرکت واحد راحت باشیم!»/ نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و من اگر بتوانم، می‌شوم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیشتر قراردادهای لهستان با ایالات متحده در زمان دولت ملی‌گرای قبلی امضا شده بود که به دنبال تقویت آنچه که آن را مشارکت ممتاز با دولت ترامپ در کنار سایر کشورهای اروپایی می‌خواند، اجرایی شد. دولت میانه‌روی جدید، پس از سال‌ها تنش، روابط قوی با ایالات متحده را حفظ کرده و در عین حال به سرعت برای بازسازی پل‌ها با اتحادیه اروپا هم صدا شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به گزارش اقتصادنیوز: جلد اول نسخه اصلی پرفروش‌ترین اثر پل کندی به نام «ظهور و سقوط قدرت‌های بزرگ» به‌خوبی، خرد متعارف درباره نقش ژئوپلیتیک در پایان جنگ سرد را خلاصه می‌کند. با این حال کتاب جدید دیل سی کوپلند درباره تاریخ اقتصاد در سیاست خارجی قدرت های بزرگ، جهانی امن برای تجارت: سیاست خارجی آمریکا از انقلاب تا ظهور چین، داستان ظریف تری در مورد الگوی حاکم را بیان می کند. غصب تجاری: یکی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رومینا گوادلوپه پرز راموس دلیل بسته شدن صفحه اینستاگرام وبسایت رهبر انقلاب اسلامی را حمایت اخلاقی از مردم مظلوم فلسطین دانست.

وب‌گاه گسترش

بی‌ثباتی دوباره در منطقه خاورمیانه پس از 7 اکتبر برای ایالات متحده منافع اقتصادی زیادی داشته است. چالشی که جهان باید با آن روبرو شود این است که تا چه حد جنبه‌های اقتصادی آمریکا به ناامنی در خاورمیانه وابسته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

در همه‌ی کشورهای انقلابی خودتان بهتر می‌دانید هزاراها نفر در همان روزهای اول انقلاب اعدام می‌شوند، و اگر ما می‌خواستیم مثل دیگر کشورهای انقلابی که خودتان بهتر می‌شناسید عمل کنیم با آن عصبانیتی که مردم از عوامل رژیم و دستگاه دارند، باید روزی صد نفر اعدام بشوند؛ ولی خوب ملاحظه می‌کنید از اول تا به حال چند نفر اعدام شده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هواداران اتحاد چپ ضدامپریالیست ایران نتایج انتخابات مجلس دوازدهم را یک پیروزی نسبی مهم برای ملت ایران و در همین راستا تأیید مشی خود در این انتخابات می‌دانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سبا، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت پیشبرد امور یمن در جریان رزمایش «روز موعودِ» یگان‌های تکاوری ارتش یمن تاکید کرد که این کشور می‌تواند با مبارزه حق خود در زندگی را بستاند و با جامعه بین‌المللی که تنها به نیرومندان احترام می‌گذارد تعامل کند. وی بیان کرد که زمان آن رسیده که ترازوی دادگری بر پا شود و سرکشان و مستبدان و در پیشاپیش آنان...

وب‌گاه مشرق نیوز

دخالت دیگر دولت های اروپایی با فشار آمریکا در مسئله جنگ روسیه و اوکراین و ارسال تسلیحات سنگین و سبک به خاک اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه این نظریه " جنگ جهانی سوم " را محکم تر می‌کند.