جمعه 14 اردیبهشت 1403

امپریالیسم

امپریالیسم

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از پرسش‌های مهم امروز تحلیل گران جهانی این مساله است که سرنوشت پوتین پس از پایان جنگ اوکراین به کجا خواهد انجامید.

وب‌گاه الف

وب‌گاه خبر آنلاین

راز فروپاشی اتحاد شوروی رسانه و مک دونالد نبود. بی توجهی به جهان معنا بود و حق انتخاب و آزادی انسان‌ها و ترجیح ایدیولوژی بر علایق فرهنگی. حداقل پوتین و محبوبیت او به رغم تجاوز روسیه به اوکراین را بستایید موجه تر است تا برای اتحاد شوروی دل تنگی کنید!

وب‌گاه خبر آنلاین

ما از ابتکارهای آیت‌الله خمینی که عبارت باشند از جمهوری اسلامی، پایان دادن به رژیم سلطنتی، تشکیل مجلس موسسان برای تدوین قانون اساسی جدید که منجر به ایجاد دولتی ملی و پایان دادن به برتری امپریالیست‌ها باشد، تضمین تمام اشکال دموکراسی همگانی و به‌کارگیری ثروت‌های ملی در راه منافع مشترک عموم پشتیبانی می‌کنیم. این یک تاکتیک موقتی نیست بلکه نمایانگر موضع جدی و روشن ماست.

وب‌گاه خبر آنلاین

بنابر گزارش روزنامه آیندگان در ساعت 9 عده‌ای به سفارت امریکا یورش بردند و در اثر تیراندازی طرفین، شماری کشته و مجروح شدند. بنابر گزارش بولتن خبرگزاری پارس «مقامات سفارت امریکا به مقر آیت‌الله خمینی برای کمک متوسل شدند.» (این اقدام از طرف سازمان چریک‌های فدایی خلق صورت گرفت و با اقدامات دولت موقت، سفارت از مهاجمان تخلیه و به کارگزاران امریکایی سپرده شد).

وب‌گاه فرارو

جمعه 20 بهمن در کوران انقلاب روزنامه‌ها منتشر نشدند. درگیری‌های گسترده در تهران مهم‌ترین خبر روز شنبه 21 بهمن 57 در روزنامه‌ها بودند؛ درگیری که براساس تحلیل‌های روزنامه‌های وقت پایان حکومت شاهنشاهی را تسریع کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر فرهنگ گفت: کسانی که به دنبال نیل تا فرات بودند امروز در غزه در گل فرو رفته اند و این ماهیت مقاومت است.

وب‌گاه الف

دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی آغاز شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دهمین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین که آخرین جلسه این دادگاه بزرگ در سال جاری است. آغاز شد. این دادگاه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است. در نه جلسه گذشته این دادگاه کیفر خواست متهمین توسط...

وب‌گاه خبر آنلاین

امام درباره چرایی انتخاب فرانسه برای اقامت گفته بود: «دولت عراق تحت فشارهای رژیم پهلوی جلوی فعالیت‌های سیاسی مرا گرفت لذا ناچار به ترک عراق شدم. ابتدا قصد کردم به کویت بروم ولی ویزا هم گرفتم برایم موانعی ایجاد کردند. تازه پس از آن بود که به پاریس پرواز کردم. گذشته از این، من از هیچ یک از کشورهای اسلامی دعوت رسمی دریافت نکرده‌ام.»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد. محمد مخبر در این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس سران این جنبش و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات بین‌المللی، دیدار‌های دوجانبه‌ای نیز با برخی کشور‌های شرکت کننده خواهد کرد. با برگزاری نوزدهمین...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به‌منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد. مخبر در این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس سران این جنبش و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات بین‌المللی، دیدار‌های دوجانبه‌ای نیز با برخی کشور‌های شرکت‌کننده خواهد کرد. با برگزاری نوزدهمین اجلاس...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد.