چهارشنبه 18 مهر 1403

امکان جلوگیری از ورود مبتلایان به کرونا به اماکن پرتردد فراهم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امکان جلوگیری از ورود مبتلایان به کرونا به اماکن پرتردد فراهم شد

مشهد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امکان کنترل و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا به اماکن پر رفت و آمد خبر داد.

دکتر مهدی قلیان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سازمانها، ادارات، ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی، هوایی، زمینی و اماکن زیارتی می توانند با نصب اپلیکیشن ماسک، مبتلایان به کرونا را شناسایی کرده و از ورود آنان به آن مجموعه جلوگیری کنند. وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای این منظور با سازمانها و ادارات در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مکاتبه نموده و از استانداری خراسان رضوی برای عملیاتی شدن این طرح تقاضای مساعدت کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ماموران انتظامات مراکز پر رفت و آمد با داشتن یک تلفن همراه یا تبلت و نصب این اپلیکیشن می توانند از طریق کد ملی افراد نسبت به رصد افراد مبتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس اقدام نمایند. بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 962 هزار و 70 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 371 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 48 هزار و 246 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 668 هزار و 151 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*