دوشنبه 16 مهر 1403

انتخابات شوراها در دو شهر خراسان شمالی الکترونیکی برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخابات شوراها در دو شهر خراسان شمالی الکترونیکی برگزار می شود

بجنورد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: فرایند انتخابات در 2 شهر بجنورد و شیروان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، احمد برادران اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق استان در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، شهر بجنورد به عنوان یکی از 24 مرکز استان و شیروان به عنوان یکی از 8 شهر منتخب برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، انتخاب شدند.

وی با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات با اجرای طرح سفیران مشارکت در خراسان شمالی، یادآور شد: این طرح با هدف بهره مندی از ظرفیت های تمامی دستگاه های اجرایی در راستای مشارکت افزایی اجرا می شود و تمامی کارهای در شهرستان ها باید با هماهنگی فرمانداران صورت بگیرد.

برادران افزود: برای اجرای طرح سفیران مشارکت استان 93 برنامه پیش بینی شده است که مسوولیت اجرای آن بر عهده دستگاه های اجرایی و مدیران مربوطه در شهرستان ها است.

اعلام نتایج نهایی تایید صلاحیت ها شورای شهر 

وی با بیان اینکه فردا ششم اردیبهشت نتایج نهایی تایید صلاحیت نامزدهای شورای شهر از سوی هیات های نظارت اعلام می شود، گفت: در فرصت دوباره اعلامی وزارت کشور برای تکمیل فرآیند ثبت نام داوطلبین دارای مدرک ناقص، 14 نفر به تعداد داوطلبان شوراهای روستایی استان افزوده شد. وی آمار قطعی داوطلبان شورای روستایی خراسان شمالی را 5 هزار و 70 نفر اعلام کرد.

برادران افزود: نتایج بررسی صلاحیت این داوطلبان 31 اردیبهشت ماه از طریق بخشداری ها به داوطلبان اعلام و آنها چهار روز پس از دریافت، می توانند اعتراض احتمالی خود را نسبت بررسی صلاحیت ها به هیات نظارت استان خراسان شمالی اعلام کنند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند. همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند. انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*