سه‌شنبه 10 مهر 1403

انتخابات، میدان عرضه افکار و توانمندی‌هاست نه تخریب و فریب کاری / انتخاب اصلح، یک اصل ولایی و شرعی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتخابات، میدان عرضه افکار و توانمندی‌هاست نه تخریب و فریب کاری / انتخاب اصلح، یک اصل ولایی و شرعی

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انتخاب اصلح، اصل ولایی و شرعی است، گفتند: داوطلبان میدان رقابت انتخاباتی را میدان عرضه افکار و توانمندی‌ها، قرار دهند نه میدان تخریب دیگران و فریب‌کاری در اخذ رأی مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ انتخابات از جمله مهمترین عرصه های حضور مردم در صحنه تصمیم گیری در نظام مردم سالاردینی به شمار می رود. 55 روز تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است.

آنچه که مسلم است؛ مردم به مانند همیشه باید حضور حداکثری در انتخابات پیش رو داشته باشند؛ چرا که این حضور به معنای تقویت نظام جمهوری اسلامی و آرمان های کشور است. باید به این مهم توجه داشته باشیم که ان انتخابات به مانند سایر انتخاباتی که پشت سر گذاشته ایم دارای اهمیت بسیار در سطوح ملی و بین المللی است؛ چرا که با انتخاب صحیح سیاست داخلی و خارجی کشورمان را انتخاب می کنیم.

رهبر فرزانه انقلاب در سخنانی در سالروز قیام مردم تبریز در سال گذشته فرمودند" علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پر شور و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است."

معظم له در سخنرانی نوروزی نیز به هشت شاخص انتخاب درست اشاره کردند و فرمودند"ملت عزیزمان انتخابات را نماد وحدت ملی قرار بدهند، نماد دودستگی و نماد تفرقه قرار ندهند، نماد دوقطبی‌گری قرار ندهند؛ این تقسیم‌های غلط «چپ» و «راست» و امثال اینها را کنار بگذارند. آنچه مهم است آینده ی کشور است، آنچه مهم است آینده ی نسل ما است، آنچه مهم است نظام باعزت اسلامی در کشور است؛ اینها مهم است، اینها را بایستی در نظر بگیرند و به معنای واقعی کلمه در کنار هم باشند. البته سلیقه ها مختلف است؛ اختلاف سلیقه هست، اختلاف بینش سیاسی هست، اختلاف قومیتها هست، اختلاف مذاهب هست؛ اینها هیچ اشکالی ندارد؛ هم قبلا بوده، هم حالا هست، هم بعد‌ها خواهد بود؛ اینها اشکالی ندارد [لکن] اینها باید وحدت ملی را به هم نزند، یعنی آحاد ملت را در مقابل هم قرار ندهد، کشور را دوقطبی نکند".

انتخابات جشن سیاسی ملت است

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه اصل انتخابات جشن سیاسی ملت است، گفت: ملتی که قرن ها به حساب نمی آمدند و با پیروزی انقلاب اسلامی به حساب آمدند، سرنوشت آنها به خودشان سپرده شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تاکنون مردم در چهل انتخابات حاضر شده و سرنوشت خود را رقم زده اند؛ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا که هر کدام از این انتخابات گاهی دو مرحله داشته است.

وی افزود: بنابراین این جشن سیاسی است و جای شکر و سپاس از خداوند دارد؛ حضور باشکوه در انتخابات و آمدن پای صندوق های رأی، این حضور نماد عملی شکر از خداوند است و بنابراین کسانی که می دمند بر آنکه مردم در انتخابات حاضر نشوند، نغمه آنها نغمه شیطانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نغمه رحمانی دعوت به حضور در انتخابات و پای صندوق های رأی است، تصریح کرد: دومین جلوه شکر از خداوند متعال، انتخاب اصلح است، اصلح همان است که امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری فرموده اند؛ فردی باشد که دلداده اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت علیه السلام باشد؛ چرا که ما مدیون دین و اسلام هستیم.

آیت الله خاتمی بیان کرد: به تعبیر امام راحل تمام مقصد ما، مکتب ما است و بنابراین در بین کاندیدا باید به فردی رأی دهیم که دلداه دین و ارزش های الهی باشد، ولایت فقیه را از صمیم جان باور، روحیه استکبار ستیزی و ضد فساد داشته و طرفدار عدالت باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در این عرصه مطالب فراوانی را بیان کرده اند و آن مطالب را باید فرا گرفت و باید دید که با کدام یک از کاندیدا تطبیق می کند و بر همان اساس رأی داد؛ چرا که انتخاب اصلح، اصل ولایی و شرعی است.

ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه گفت: این حضور نشان می دهد که مردم همراه با نظام هستند و پشتوانه نظام نیز از نظر قوت و قدرت، مردم هستند و زمانی که مردم به صورت گسترده نشان دهند که پشتیبان نظام هستند، خود به خود این نظام اسلامی، یک نظام مقتدر می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با اقتدار چنین نظامی، دشمن دیگر جرأت و طمع نمی کند که به این نظام ضربه بزند؛ چرا که همه مردم با نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید دارند، تصریح کرد: مردم گلایه از مسئولان را در زمان انتخابات کنار بگذارند و با حضور گسترده خود نظام را تقویت کنند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: فردی را که به عنوان رئیس جمهور می خواهیم انتخاب کنیم باید دارای تخصص و تدین باشد؛ تخصص به این معنا که بتواند از عهده اداره کشور برآید، نحوه مقابله با دشمن را بشناسد و این مسئله بسیار مهم است؛ فردی که رئیس جمهور کشور می شود، مشکلاتی بسیاری متوجه این فرد است و او باید بداند که چگونه مشکلات را حل کند.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: فرد مورد انتخاب در کنار تخصص، تدین نیز باید داشته باشد؛ به این معنا که در فکر منافع خود، افراد، دوستان و آشنایان خود نباشد و این مقوله نیز بسیار مهم است؛ چرا که به مدت چهار سال کشور به دست کسی است که باید عزت و اقتدار نظام و کشور را حفظ کند و در مقابل دشمنان و آمریکا ذلیل و مرعوب نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برخی از مردم که در نقاط دور دست هستند شاید اطلاعاتی در زمینه سیاست و انتخاب فرد دارای تخصص و تدین نداشته باشد؛ بنابراین این افراد به فرد مورد اعتماد و یا روحانی روستا و محل زندگی خود مراجعه کنند و نظر او را در مورد انتخاب فرد مناسب برای انتخابات جویا شوند.

میدان انتخابات، میدان عرضه افکار و توانمندی ها نه تخریب و فریب کاری

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه انتخابات در اسلام مصداق آیه 48 سوره مائده فاستبقوا الخیرات است، گفت: در نظام اسلامی انتخابات برای تولی امری از امور کشور اسلامی یک مسابقه ملی در خیر و رحمت است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شایسته است همه کسانی که توان ریاست جمهوری و عهده‌داری مسئولیت قوه اجرائی کشور را دارند، مشکلات را می‌شناسند، راه حل دارند، توان حل و گره‌گشایی دارند، در این مسابقه شرکت کنند و توان فکری و اجرایی و مدیریتی خود را در معرض انتخاب ملت بگذارند.

وی اظهار کرد: جوانان با فکر نو، توان بالا، انگیزه‌ی الهی برای خدمت به مردم و اسلام برای سرفرازی اولیای اسلام در میدان انتخاب شدن قرار گیرند و مجرای خیر خداوند به خلق خدا شوند، که امام سجاد علیه السلام از خدا همین را می‌خواهد " وأجر للناس علی یدی الخیر" خدایا خیر خود را برای مردم به دست من جاری کن.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: شورای محترم نگهبان طبق قانون همانطور که مراقب است اشخاص ناصالح نیایند، مراقب است افراد صالح در صحنه انتخاب شدن قرار گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه داوطلبان میدان رقابت انتخاباتی را میدان عرضه افکار و توانمندی‌ها، قرار دهند نه میدان تخریب دیگران و فریب‌کاری در اخذ رأی مردم، ابراز کرد: همه دست‌اندرکاران انتخابات از جمله رسانه ملی کمک کنند این مسابقه مبارک در نهایت سلامت و خلوص، بدور از هر گونه اخلاق و رفتار شیطانی برگزار شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر حضور مردم در عرصه انتخابات تصریح کرد: ملت ایران این فرصت، این امکان ملی، این ظرفیت بسیار بزرگ برای پیشرفت کشور را از دست نمی‌دهند.

وی افزود: انتخابات، نشانگر شور انقلابی مردم، اقتدار ملی و حمایت مردمی نظام است و موجب امنیت کشور و پس زدن دشمنان و یاس آنان و کم شدن طمع آنان از کشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمردای تأکید کرد: مردم فهیم ایران بر خلاف نقشه‌های شیاطین عمل می‌کنند؛ دشمنان شیطنت میکنند، میگویند آزادی نیست، دخالت فلان است، مهندسی است. این، کار دشمن است و می‌خواهد مردم را از حضور در انتخابات مأیوس و دلسرد کند؛ بله از دشمن جز این انتظار نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: شایسته است این شرکت پرشور مردم با یک انتخاب درست همراه بشود و به عنایت الهی به دست مردم، فردی با مدیریت و کفایت بالا، با ایمان قوی، به خدا و اسلام و انقلاب؛ آدم بی ایمان ممکن است کشور و منافع کشور را بفروشد، انتخاب شود.

وی عنوان کرد: فرد اصلح در انتخابات باید عدالت خواه و فسادستیز باشد با عملکرد انقلابی و جهادی و مرد میدان فداکاری و بتواند از تنگناها و مضیقه‌ها فرصت بسازد؛ به توانمندی‌های داخلی معتقد، به جوانان معتقد، جوانها را به عنوان حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: کاندیدا اصلح باید مردمی و مأیوس از دشمنان و چشمش به عنایت خدا روشن و امیدوار به وعده‌های او و به آینده خوش‌بین باشد.

انتهای پیام /