دوشنبه 9 مهر 1403

«انتقام سخت» را «سیلی فیک» خواندن بازی مغرضانه با کلمات است / راهبری اراده عمومی وظیفه جنبش دانشجویی است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«انتقام سخت» را «سیلی فیک» خواندن بازی مغرضانه با کلمات است / راهبری اراده عمومی وظیفه جنبش دانشجویی است + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: در هیاهوی عملیات‌های جنایتکارانه و ترورهای اخیر صورت گرفته که به موازات جنگ غزه در جریان بوده است، جنبش دانشجویی به دنبال ایفای تمام و کمال نقش خود است. در این میان اما آدرس‌های درست و غلط فراوانی پیش روی جریان دانشجویی قرار می‌گیرد که در نهایت باید بهترین آن را انتخاب و سایر گزینه‌ها را از روی میز حذف کرد. بدون شک هر کنشی، واکنشی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: در هیاهوی عملیات‌های جنایتکارانه و ترورهای اخیر صورت گرفته که به موازات جنگ غزه در جریان بوده است، جنبش دانشجویی به دنبال ایفای تمام و کمال نقش خود است. در این میان اما آدرس‌های درست و غلط فراوانی پیش روی جریان دانشجویی قرار می‌گیرد که در نهایت باید بهترین آن را انتخاب و سایر گزینه‌ها را از روی میز حذف کرد.

بدون شک هر کنشی، واکنشی به دنبال دارد اما رفت و برگشت‌های پرخطر این چرخه تنها زمانی متوقف خواهد شد که اقدامی قاطع و تمام کننده از سوی بازیگر مقتدر اصلی صورت بگیرد. طوفان الاقصی و حوادث بعد از آن تا امروز، از ترور فرماندهان مقاومت تا حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان و عملیات متقابل نظامی ایران با هدف قرار دادن مقرهای جاسوسی و تروریستی در عراق، سوریه و پاکستان، همه در یک قاب قرار دارد. قابی که به منظور بررسی بیشتر نقش جنبش دانشجویی در آن، سی و ششمین برنامه شانزده آذر با عنوان «انتظار انتقام» برگزار گردید.

در این برنامه آرش فرجی (دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ) و امیرحسین فیضی (مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه سهند) و اسماعیل کوهی مقدم (مجری کارشناس) حضور داشتند.

جمهوری اسلامی در صدر رقم زدن اتفاقات منطقه است

آرش فرجی در ابتدا با اشاره کلی به وضع موجود گفت: صدا‌هایی بعضا می‌شنویم که جمهوری اسلامی محافظه کار شده یا برای مقابله تنش‌زدایی از منطقه دست به اقدام خاصی نمی‌زند. تفاوت این حرف‌ها با نسل‌های گذشته جنبش دانشجویی واضح است. وی افزود: جمهوری اسلامی در صدر رقم زدن اتفاقات منطقه است. قطعا اعتماد به مسئولین در تمامی دولت‌ها و دوره‌ها مطلوب رهبری است. اما پرسشگری از مسئولین جدای از بحث اعتماد است و باید صورت بگیرد. اتفاقا پرسش و پاسخ صادقانه موجب به وجود آمدن اعتماد و همبستگی اجتماعی است. فرجی گفت: تاثیرگذاری مسئولین در مسائل امنیتی محدود است. برخی ممکن است بگویند خروجی تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک اقدام فیک حداقلی است!