دوشنبه 16 مهر 1403

انصاری: امام راحل به توصیه های پزشکی مقید بودند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انصاری: امام راحل به توصیه های پزشکی مقید بودند

شهرری _ ایرنا _ دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی به دستور های پزشکی بسیار مقید بودند، گفت: به تبعیت از سیره پیر جماران و با توجه به فراگیری ویروس کرونا و توصیه های بهداشتی مراسم سالگرد ارتحال امام (14 خرداد) در حرم مطهر ایشان برگزار نمی شود.

محمدعلی انصاری روز شنبه در نشست خبری سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام (ره)؛ افزود: به دلیل سه سال قرار گرفتن مراسم روز 14 خرداد در ماه مبارک رمضان بسیاری از شیفتگان امام راحل موفق به حضور نشده بودند این مراسم برگزار شد.

وی اظهار داشت: قبل از سال جدید در جلسات ستاد بزرگداشت امام راحل بدنبال آن بودیم که چگونه پس از سه سال به تقاضاهای فزاینده علاقه مندان امام برای حضور در این مراسم پاسخ دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات و برنامه های بشری را برهم زد و عملا ما را بر آن داشت که بر اساس پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم سی و یکمین سالگرد امام ررا در حرم مطهر لغو کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) ادامه داد: متاسفیم که صدها هزار نفر از شیفتگان امام راحل در روز 14 خرداد از استماع سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و زیارت حرم مطهر محروم شدند.

انصاری اظهار امیدواری کرد: مردم در این شرایط با حضور حداکثری در خانه ها و بهره‌گیری از ظرفیت های رسانه ای با شخصیت، سیره و مکتب سیاسی امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: قدرتهای بزرگ و جهانخواران بخواهند یا نخواهند؛ اندیشه، مکتب سیاسی و قدرت تربیتی امام (ره) یک واقعیت انکار ناپذیر است.

این مسئول گفت: نگاه آگاهانه بشر به مدیریت های ناکارامد رهبران جهان و ناتوانی دولت ها در مهار پدیده هایی مانند داعش و ویروس کرونا باعث می شود میزان اثرگذاری مکتب امام راحل را در عصر حاضر رصد کنیم و به مهمترین شاخص های امام دست بیابیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*