جمعه 31 فروردین 1403

اهمیت نقش روابط عمومی دانشگاه ها در جهاد تبیین و تزریق امید

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اهمیت نقش روابط عمومی دانشگاه ها در جهاد تبیین و تزریق امید

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، مهم‌ترین رُکن ایفای نقش در جهاد تبیین هستند، گفت: تزریق امید به جامعه و صحت در انعکاس اطلاعات از مهمترین شاخص های روابط عمومی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، مهم‌ترین رُکن ایفای نقش در جهاد تبیین هستند، گفت: تزریق امید به جامعه و صحت در انعکاس اطلاعات از مهمترین شاخص های روابط عمومی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا اشراقی با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی همزمان با هفته خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد: همزمانی این دو رویداد تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون ارتباطات در مولفه های گوناگون زندگی دانشجویی است.

اشراقی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، مهم‌ترین رُکن ایفای نقش در جهاد تبیین هستند، گفت: روابط عمومی‌ها به نوعی افسران عرصه تبیین بوده و با جهاد اجتماعی و خدمت به مردم می‌توانند ایفای نقش مطلوب داشته باشند.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین، امری است که امروز توسط مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و ما باید این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهیم. بی شک گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت ارتباطات در دنیای پیچیده و همچنین کشور ایران عزیز اسلامی است که امروزه به قلب تپنده و نوک پیکان مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: بنابراین نامگذاری این روز فرصتی مغتنم است، تا برای غنای معنوی و تقویت جایگاه این حرفه در سالی که مزین است به «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تزریق امید به جامعه و صحت در انعکاس اطلاعات و موضوعات از مهم ترین شاخصه های کار فعالین حوزه روابط عمومی است که باید مورد توجه ویژه و در سرلوحه کار آنان قرار گیرد.

اشراقی با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی یادآور شد: دست اندرکاران روابط عمومی ها در دانشگاه های علوم پزشکی در عرصه آگاهی‌بخش دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و افکار جامعه هدف در نظام سلامت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: هفته خوابگاه ها به منظور توجه و تمرکز بیشتر به مسایل خوابگاه ها و دانشجویان ساکن آنها بعنوان خانه دوم دانشجویان و کانون موثر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه نامگذاری شده و موضوع جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در تسهیل امور و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویی در خوابگاه های دانشگاهی علوم پزشکی در قالب ساختارهای قانونی و دانشجویی در این هفته اهمیت دارد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با قدردانی از زحمات دست اندرکاران امور دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط خاص پسا کرونایی و آموزش کامل حضوری، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اسکان در امور رفاهی و صنفی و آرامش روان دانشجویان، توجه به ابعاد معنوی، اجتماعی و فرهنگی این مقوله در محیط خوابگاهها، موجب رشد و اعتلای دانشجویان در راستای عدالت و تعالی نظام سلامت در جامعه و بویژه خدمت مطلوب تر دانشجویان بعنوان محصول ارزشمند دانشگاه های علوم پزشکی و دست اندرکاران آینده بهداشت و درمان می شود.