سه‌شنبه 3 مهر 1403

اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس

«آن هاجز» اولین زنی است که سال 1954 میلادی، ضربه شهاب‌سنگی را تجربه کرد که اثر منفی بسیاری روی زندگی‌اش گذاشت.

نادیا زکالوند: «آن هاجز»* تنها انسانی است که شهاب‌سنگ به او خورده و البته باعث مرگش نشده است. این حادثه عجیب 30 نوامبر سال 954 میلادی، در شهر سیلاکوگا از ایالت آلابامای آمریکا رخ داد. تا آن زمان «هاجز» زندگی آرامی در کنار همسرش داشت. اما پس از این اتفاق او بسیار مشهور شد و سر از تاریخچه و مستندی علمی درآورد.

هاجز در خانه و روی مبلمان خود استراحت می‌کرد که ناگهان شهاب‌سنگی حدود 3.9 کیلوگرمی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به سقف خانه‌شان برخورد و سقف را شکافت و به اتاق نشیمن نفوذ کرد. این سنگ ابتدا به رادیویی چوبی برخورد کرد و سپس کمانه کرده و محکم به پهلوی خانم هاجز خورد.

خانم هاجز از این برخورد شهاب‌سنگ شوکه شد و پهلویش صدمه دید و دچار هماتوم (تجمع غیرطبیعی خون، بهصورت لخته بیرون از رگ‌های خونی آسیب‌دیده) گسترده‌ای شد.

پس از این حادثه، نام خانم هاجز بر سر زبان‌ها افتاد و او مرکز توجه رسانه‌های متعدد شد و تا مدتی روزانه حداقل 200 گزارشگر به خانه آنها مراجعه کردند. موضوع وقتی دشوارتر شد که ابتدا پلیس سیلاکوگا، سپس نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، شهاب‌سنگ را از خانواده هاجز گرفتند. نیروی هوایی آمریکا این سنگ را برای تایید منشا آن نیاز داشت.

خانواده هاجز، پس از ماه‌ها دعوای حقوقی، سرانجام توانستند شهاب‌سنگ را از نیروی هوایی پس بگیرند. اما بعد از آن صاحبخانه هاجز، با این ادعا که مالک خانه اوست و او باید سنگ را داشته باشد، مدعی شهاب‌سنگ شد. البته خانم هاجز توانست باز هم این دعوای حقوقی را برنده شود.

خانواده هاجز پس از سال‌ها استفاده از این سنگ به عنوان دکور جلوی در خانه‌شان، سرانجام آن را به موزه تاریخ طبیعی آلاباما سپردند.

گذشته از داستان جالب و پرسروصدای این شهاب‌سنگ، این رویداد اثر بسیار منفی و بدی روی زندگی خانم هاجز گذاشت. استرس ناشی از توجه عمومی به آنها و گذراندن دعواهای حقوقی بر سر شهاب‌سنگ، روح و روان خانم هاجز را بهم ریخته بود تا جایی‌که زندگی خانوادگی او را به خطر جدایی انداخت.

«یوجین» همسر خانم هاجز مدعی بود، این واقعه رفتار همسرش را تغییر داده بود و او که پیش از این فردی خجالتی بود، گرفتار ترس و اضطراب اجتماعی و اضطراب پس از حادثه شد. آن دو سال 1964 از یکدیگر جدا شدند و متاسفانه خانم هاجز سال 1972، خانم هاجز بر اثر نارسایی کلیه در سن 52 سالگی درگذشت.

منبع:

ladbible

کد خبر 1962211
اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس 2
اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس 3
اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس 4
اولین زنی که ضربه شهاب‌سنگ را تجربه کرد!/ عکس 5