پنج‌شنبه 12 مهر 1403

ایجاد 689 فرصت شغلی در حوزه تعاون استان مرکزی تکلیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایجاد 689 فرصت شغلی در حوزه تعاون استان مرکزی تکلیف شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ایجاد 689 فرصت شغلی پایدار در عرصه تعاون این استان امسال تکلیف شده و پیش‌بینی شده که 38 شرکت تعاونی با گرایش‌های مختلف سال جاری در این خطه پا بگیرد.

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تحقق برنامه‌های تکلیفی از ابتدای سال جاری تاکنون پنج شرکت تعاونی در این استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: حمایت از هفت تعاونی فعال فرش دستبافت، نظارت بر 976 شرکت تعاونی و ارایه 22 هزار و 820 نفر ساعت آموزش به تعاون‌گران استان مرکزی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال حوزه تعاون این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعاونی‌های استان سال‌های گذشته در حوزه صادرات قدم‌های خوبی برداشته‌اند و سهم صادرات آن‌ها در سال جاری 13 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: تعاون یکی از بخش‌های مهم در راستای تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال در جامعه است و این بخش باید همه توان و ظرفیت خود را در این راستا به کار گیرد.

2 هزار و 278 تعاونی فعال با 998 هزار و 253 نفر عضو (با احتساب تعاونی سهام عدالت) در استان مرکزی وجود دارد که این شرکت‌ها تاکنون زمینه اشتغال 21 هزار و 426 نفر را در این استان فراهم کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*