یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ایران در زمان و مکان مقتضی به ترور دانشمند خود پاسخ می دهد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ایران در زمان و مکان مقتضی به ترور دانشمند خود پاسخ می دهد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با بیان اینکه هرگونه مسئولیت حقوقی و پیامدهای اقدام تروریستی دانشمند هسته ای کشورمان متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود، گفت: ایران ضمن حفظ هوشیاری در برابر این شیطنت، در زمان و مکان مقتضی به این اقدام تروریستی پاسخ قاطعی خواهد داد.

به گزارش ایسنا، سعید یاری در گفت و گوی تلفنی با آندری ساوینیخ رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، دانشمند برجسته ایرانی، این اقدام را ناقض اصول و نرم های بین المللی و مغایر منشور ملل متحد عنوان کرد و خواستار محکومیت این اقدام از سوی اعضای جامعه جهانی شد.

وی با تاکید بر اینکه نشانه های مداخله رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی آشکارا قابل مشاهده است، اظهار کرد: هرگونه مسئولیت حقوقی و پیامدهای این اقدام تروریستی متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

سفیر کشورمان با بیان اینکه هدف رژیم صهیونیستی کشاندن منطقه به یک جنگ و درگیری جدید است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ هوشیاری در برابر این شیطنت، در زمان و مکان مقتضی به این اقدام تروریستی پاسخ قاطعی خواهد داد.

در ادامه این دیدار رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس با محکوم کردن این اقدام تروریستی تاکید کرد که واکنش ایران به این رفتار غیرانسانی بسیار دوراندیشانه بود و ایران نشان داد که در مقابل فشارهای خارجی از مسیر توسعه و پیشرفت خود بازنخواهد ایستاد. ساوینیخ افزود: هیچ انسان عاقلی چنین رفتار خشونت آمیز و جنایتکارانه ای را نمی پذیرد و این گونه اقدامات، ناقض تمام مقررات بین المللی است.

انتهای پیام