جمعه 21 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اختراع طراحی شده توسط دو جوان نخبه ایرانی تحت عنوان"یخچال قابل حمل خورشیدی" در سومین دوره مسابقات اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان (ایفیا) در ژنو سوئیس از سوی هیات داوران حائز کسب مدال نقره این مسابقات در بخش محیط زیست شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به برگزاری ششمین سوگواره ملی اربعین برای قدردانی از تولیدات رسانه‌ای دانشجویان در این مناسک مذهبی گفت: از دانشگاه‌های استان‌های مرزی؛ همانند ایلام، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به صورت ویژه برای خدمات‌دهی، اسکان و پشتیبانی از زوار حمایت کردیم.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تقدیر رهبر معظم انقلاب از عملکرد دولت سیزدهم را، برای دولت مایه افتخار و دلگرمی و همچنین انرژی بخش برای ادامه مسیر عنوان کرد و گفت: هر دولتی که بهتر و دقیق‌تر در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کند، طبیعتا در گفتمان معظم‌له مورد توجه بیشتر و ویژه‌تری قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها وابسته به دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر با حضور قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات، افتتاح شد.

سنندج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: در یک سال اخیر 127 واحد فناور و دانش‌بینان در این پارک پذیرش و مستقر شد و برنامه ما در سال جاری رسیدن این تعداد به 200 واحد است.

تهران - ایرنا - یکی از محققان ایرانی در طرحی با عنوان «فیزیکالیسم در فلسفه ذهن و نسبت آن با طبیعت‌گرایی فلسفی» به بررسی دقیق‌تری نسبت به چیستی فیزیکالیسم و مفهوم‌تر شدن فلسفه پرداخت.

تهران - ایرنا - یک سیاره عجیب به اندازه «نپتون» و متراکم‌تر از فولاد توسط یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان کشف شده است که بینش‌های تازه‌ای درباره تشکیل و تکامل منظومه‌های سیاره‌ای فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با رویداد بزرگ اربعین حسینی، نسخه جدید بازی تلفن همراه "کودکان اربعین" را عرضه کرد.

تهران - ایرنا - عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در واکنش به آمارهایی که درباره مصرف آب در بخش کشاورزی ایران ارائه می‌شود، گفت: ادعا می‌شود بخش کشاورزی مصرف‌کننده بیش از 90 درصد منابع آبی کشور است، در حالی که مطالعات دقیق این سهم را در حدود 70 درصد نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی تاکید کرد.

تهران - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین «سید سعیدرضا عاملی» با حکم رییس دانشگاه تهران به عنوان رییس جدید دانشکده مطالعات جهان این دانشگاه منصوب شد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید کولر آبی خورشیدی با استفاده از پلیمر ضد زنگ شد، این کولر ضد ضربه بوده و در مقابل نور آفتاب مقاوم است.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: فولادشهر از توابع شهرستان لنجان به لحاظ فضای فیزیکی از جمله کمبود مدرسه و معلم با چالش روبروست و نیامند راهکارهای دقیق و موثر برای رسیدگی به این موضوع است.

قم - ایرنا - رییس دانشگاه قم گفت: دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه قم را برای کسب مدارک علمی معتبر انتخاب می‌کنند بیشتر علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی، حقوق، ادبیات و علوم ورزشی این دانشگاه هستند.

تهران - ایرنا - یک هسته فناور عضو مرکز رشد پارک فناوری پردیس موفق شد با تولید تجهیزات متنوع، سبدی از محصولات خانه هوشمند را تولید و به بازار عرضه کند.

تهران - ایرنا - یک شرکت هندی فعال در بخش زیست فناوری موفق به توسعه آزمایش‌های تشخیصی شد که می‌تواند عفونت تب دنگی را تشخیص دهد. این بیماری ویروسی توسط نوعی پشه منتقل می‌شود.