یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران از آمادگی تهران برای جذب و تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز قرقیزستان اقدام به جذب دانشجو و تربیت خبر داد.

تهران - ایرنا - پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله ایران و مرکز ملی زلزله‌نگاری سوریه تفاهم نامه جامع همکاری در حوزه‌های مختلف پژوهشی و فناوری مرتبط امضا کردند که یکی از مفاد آن طراحی و ساخت آزمایشگاه پیشرفته ژئوتکنیک در سوریه است.

همدان - ایرنا - "خدیجه سلگی" دبیر علوم تجربی دوره متوسطه اول از شهرستان نهاوند استان همدان است؛ او که توانست با خلاقیت و ایده ها و روش های نوین تدریس به عنوان معلوم نمونه کشوری در سال تحصیلی امسال انتخاب شود معتقد است که باید عدالت آموزشی در همه ابعاد آن برای هر دانش آموزی از هر جای کشورمان رعایت شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم در مورد شائبه افزایش سهمیه پایان‌نامه استادان در صورت پذیرش پایان‌نامه دانشجوی باردار که اخیرا در فضای مجازی رسانه‌ای شده است، گفت: اگر استاد دانشجویی داشته باشد که باردار است، این دانشجو از مرخصی زایمان استفاده می‌کند و براساس بخشنامه، جزو ظرفیت استاد در آن سال حساب نمی‌شود.

تهران - ایرنا - اکنون زمان آن رسیده است که برای پیشرفت بعدی در زمینه فناوری های پوشیدنی آستین ها را بالا بزنید؛ این پیشرفت یک بازوبند پارچه ای است که مانند یک حسگر لمسی عمل می کند.

قم - ایرنا - رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: بیش از 100 هزار دانشجوی بین‌المللی در ایران تحصیل می‌کنند و برای چهار سال آینده نیز قصد داریم حدود 250 هزار دانشجو را از کشورهای اسلامی جذب کنیم.

تهران - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از برگزاری نمایشگاهی با محوریت پلیس هوشمند خبر داد و گفت: با توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، مقرر شد این مجموعه به عنوان قطب پارک های علم و فناوری کشور برای رفع نیازهای فراجا عمل کند.

اراک - ایرنا - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 19 درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند مقاوم‌سازی است و در این راستا برنامه‌های مدونی تدوین شده است.

تهران - ایرنا - معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی مستقر در تهران در گردهمایی که با حضور رییس این نهاد برگزار شد، بر کیفی سازی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کردند.

همدان - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اموزش و پرورش 260 هزار کمبود معلم و 50 هزار نیروی پشتیبانی دارد.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس استان گفت: بین 400 تا 500 کلاس درس بسته به زمان سفر رئیس جمهور به هرمزگان آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اراک - ایرنا - بهره‌برداری از 18 طرح آموزشی شهرستان شازند روز شنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد.

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی جشنواره ملی "بر مدار امید" از رقابت بیش از 12 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان کشور در جشنواره فرهنگی - آموزشی "بر مدار امید" خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با ایام دهه کرامت برگزار می شود.

تهران - ایرنا - دوره مهندسی فناوری اینترنت اشیا با نگاه به مشاغل نوظهور با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری در فراخوانی از طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای تولید بار اول و تجاری‌سازی و توسعه بازار مطابق 6 نیاز فناورانه در اولویت، حمایت می‌ک.

تهران - ایرنا - یک دانشمند از دانشگاه سیدنی استرالیا با بررسی سوابق می‌گوید که حوادث روی داده در منطقه موسوم به «مثلث برمودا» به علت شرایط بد آب و هوایی و اشتباه انسانی بوده و ربطی به نیروهای فراطبیعی یا موجودات فضایی ندارند.