یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدام‌های متنوعی در حوزه آموزش عالی استان انجام شده است، گفت: در این راستا نیاز است دانشگاهی به عنوان پشتیبان توسعه سواحل مَکُران جانمایی و احداث شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور، از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا (جمعه 15 اردیبهشت ماه) در مراکز مناطق 10 گانه کشور خبر داد.

بندرعباس - ایرنا - مرحله نخست اردوی دانشجویی پیشرفت کشور با نام «روایت گمشده» روز پنجشنبه با حضور بیش از 230 دانشجو در بندرعباس آغاز شد.

تهران - ایرنا - سفیر عراق در ایران در دیدار با سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور، گفت: سفارت عراق در تهران آمادگی کاملی برای تسهیل حضور و فعالیت دانشگاه های ایرانی به خصوص دانشگاه پیام نور در کشور عراق دارد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید "آنکور سوچور" به عنوان یک محصول تخصصی در حوزه جراحی ارتوپدی شد.

تهران - ایرنا - محققان روشی برای تعیین همزمان کادمیوم و سرب در نمونه‌های آب با استفاده از طیف‌سنجی نشر نوری پلاسمای ناشی القا شده با مایکروویو و با کمک نانولوله‌های کربنی چند جداره توسعه دادند.

تهران - ایرنا - هشتمین فراخوان مشترک بنیاد علم ایران با آکادمی علوم چین موسوم به «صندوق علمی مشترک راه ابریشم» تا 15 خردادماه مهلت ارسال دارد و در این دوره از فراخوان با تمرکز بر موضوع زیستی و فناوری نانو، 6 طرح مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران از تشکیل شوراهای پژوهشی، آموزشی، پشتیبانی و فرهنگی در آینده نزدیک در جهاد تهران خبر داد و گفت: برای تبیین جایگاه اعضای هیات علمی در سازمان جهاد دانشگاهی تهران باید ساختارها و شوراها تقویت شود.

تهران - ایرنا - مهندسان موسسه فناوری آمریکایی «ام آی تی» با استفاده از یک کپسول خوراکی جریان الکتریکی را به سلول‌های معده منتقل کرده و سلول‌های غدد درون‌ریز را برای تولید هورمون‌های خاص تحریک کردند. روشی که موجب بهبود برخی بیماران شده است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از برگزاری اولین دوره اعطای جایزه نشان عالی دانش در روز هشتم خرداد ماه امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: به اساتید برگزیده این جشنواره گرنت ویژه، کرسی دائم استادی دانشگاه تهران و 6 میلیارد ریال جایزه نقدی اعطا می‌شود.

تهران - ایرنا - مخترع جوان کشورمان به همراه یک تیم متخصص، با ارائه هشت دستگاه در زمینه صنعت، سلامت و زیبایی اختراع شده، یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز جشواره مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد.

تهران - ایرنا - مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان در هدایت استارت‌آپ‌ها برای عبور از «دره مرگ» را برای این صندوق بسیار مهم خواند و گفت: چنانچه هر شتابدهنده‌ای 20 درصد سرمایه مورد نیاز استارت‌آپی را فراهم کند صندوق نوآوری 80 درصد بقیه را تامین خواهد کرد.

اراک - ایرنا - دستیار و مشاور استاندار مرکزی در امور تحول گفت: تحول در نظام آموزشی باید پیش از دبستان آغاز شود و تحقق این مهم نیازمند تعامل و هم‌افزایی خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی است.

اهواز - ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت بالایی در حوزه تخصصی و علمی مربوط به تالیف کتاب‌های درسی و محتوای اثربخش آموزشی است و می تواند به این حوزه ورود کند.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با بهره‌گیری از فناوری اسیدزنی مغزه، کیفی و کارآمدی فرآیند برداشت از چاه‌های نفتی را ارتقا دهد.

سنندج - ایرنا - حدود سه سال از ثبت جهانی هورامان در میراث جهانی یونسکو می‌گذرد، افتخاری که کردستان از آن خود کرد و حالا در همایش بین‌المللی، نگرانی‌ها از تغییر فرهنگی این منطقه و خروج از ثبت جهانی مطرح است.