یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: نقش معلمان به عنوان تربیت آینده سازان میهن اسلامی در جبهه جهاد تبیین برجسته‌سازی شود.

تهران - ایرنا - مسائل زندگی دانشجویان در همایش راهبردمحور مسائل اجتماعی زندگی دانشگاهی به مدت سه روز و به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با حضور صاحبنظران این حوزه بررسی می شود.

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: جامعه ای که در آن استادان دانشگاه نقش آفرین باشند یک جامعه متعالی است، امروز شعار دانشگاه کاشان که مردم محوری و جامعه محوری است باید محقق شود تا جامعه از علم و دانش تاثیر بگیرد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد «پمپ‌های مگنتی گریز از مرکز و کاترهای پلیمری» که از نیازهای اصلی صنایع نفتی و پتروشیمی است را تولید کند.

تهران - ایرنا - رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ضمن ارائه برنامه‌های اجلاس روسای دانشگاه‌ها در شیراز (21 تا 23 اردیبهشت) گفت: دو آیین‌نامه پژوهانه اعضای هیات علمی و تعاملات علمی بین‌المللی در این اجلاس بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

تهران - ایرنا - محققان ژاپنی موفق به ساخت نازک ترین نانو ورق با خواص فروالکتریک شدند، این دستاورد امکان تولید کوچک تر حافظه ها و خازن ها فراهم شد.

تهران - ایرنا - پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی با موضوع هلال احمر و صلیب سرخ براساس میزان بازدید مخاطبان، به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مشخص و معرفی شدند.

تهران - ایرنا - رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از اقدام برای راه‌اندازی مقطع دکتری رشته اقیانوس‌شناسی در این مؤسسه خبر داد و گفت: راه‌اندازی این رشته در دانشگاه تهران تصویب و استدلال‌ها درباره ضرورت ایجاد این رشته مقطع به وزارت علوم ارائه شده است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران رویکرد مثبت دولت به موسسه ژئوفیزیک را در بالاترین سطح تصمیم‌گیری عنوان کرد و گفت: تقویت حوزه‌های میان‌رشته‌ای ژئوفیزیک با مشارکت سایر دانشکده‌ها و کاربردی ساختن آن در زمینه‌های اکتشاف و مهندسی ضروری است.

بیرجند - ایرنا - خط تولید دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و یک شرکت فناور راه‌اندازی و افتتاح شد.

تهران - ایرنا - فناوران ایرانی با استفاده از نانوذرات تحمل فشار و مقاومت در برابر سایش کف‌پوش‌های بتنی را چند برابر کردند.

تهران - ایرنا - رییس سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق از برگزاری این کنفرانس از 18 تا 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد و گفت: حدود 270 مقاله به صورت شفاهی در 60 نشست تخصصی ارائه خواهد شد.

تهران - ایرنا - نشان عالی دانش که یک نشان ویژه و مشترک بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است، پس از گذشت یک سال از تولد خود هشتم خرداد ماه 1402 برای نخستین بار بار اعطا می‌شود.

تهران - ایرنا - سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: سازماندهی تمامی ظرفیت‌های علم و فناوری در استان سیستان و بلوچستان باید معطوف به مساله آب و حل مسایل موجود برای مردم این استان باشد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید با استفاده از ظرفیت استادان متخصص و افراد مطلع و آگاه موضوع حجاب را تبیین کرده و ترویج دهیم.

تهران - ایرنا - نتایج آزمون جذب مترجم زبان رسمی قوه قضائیه که 18 شهریور 1401 در تهران برگزار شد، هنوز اعلام نشده است و شرکت‌کنندگان در این آزمون از سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری می‌خواهند نتایج اولیه یا دستکم زمان اعلام نتایج را اطلاع‌رسانی کند.