یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علامه طباطبایی از بورسیه دانشجویان ایرانی در رشته مدیریت خبر داد و گفت: تعدادی بورس تحصیلی در رشته مدیریت از روسیه دریافت کرده‌ایم و قرار است 15 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه برای تحصیل در این رشته به مدت سه سال به این دانشگاه معرفی شوند.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: بزرگترین مانع تحقق جهاد تبیین حضور مدیران ناکارآمد است و شبهات ایجاد شده میان مردم نیز ناشی از دعواهای سیاسی غلط و آزاردهنده و البته القائات رسانه‌های معاند است.

تهران - ایرنا - اولین دوره جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران همزمان با هفته سراهای دانشجویی، از 18 تا 22 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه بدون هیچ محدودیتی برای حفظ و ارتقاء سلامت روان دانشجویان از مرکز مشاوره دانشگاه حمایت می‌کنیم، گفت: مشاوران و روان شناسان بهتر از هر گروه دیگری می‌توانند در آموزش و تربیت جوانان در دانشگاه و خوابگاه ها تاثیرگذار باشند.

تهران - ایرنا - تینا ترکمان دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و ریاضیدان نخبه به عنوان دومین زن ایرانی موفق به اخذ مدرک دکترای ریاضی محض از دانشگاه هاروارد در آمریکا شد.

تهران - ایرنا - محققان با پایین آمدن سن ابتلا به سرطان روده بزرگ، چهار علامت را به عنوان نشانه‌های زودهنگام این بیماری شناسایی کرده و توصیه می‌کنند در صورت تداوم این علائم افراد بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنند.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سرای نوآوری صنایع و فناوری زیستی و سرای نوآوری کسب و کار خانگی به عنوان دو اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه زنان خبر داد.

اصفهان - ایرنا - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: صادرات واحدها و شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در این شهرک در سال 1401 به 57 میلیون دلار رسید که نسبت به سال‌های اخیر افزایش یافته است.

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه اراک گفت: نگاه استارتاپی به محیط زیست و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه، تسهیل‌گر چالش‌های زیست‌محیطی است و حل مسایل پیچیده را آسان می‌کند.

تهران - ایرنا - معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و موزه ملی علوم و فناوری با امضای تفاهم نامه ای ضمن تاسیس نمایشگاه دائم فناوری‌ها، مرکزی برای رصد فناوری‌های روز دنیا تاسیس می‌کنند.

بوشهر - ایرنا - با هدف آموزش‌های کاربردی، دومین اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی کشور در هنرستان حاج جاسم بوشهر افتتاح شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از برگزاری دومین همایش ملی تجلیل از معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران طرح شاهد روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402 در محل مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تهران با مدل‌سازی سه‌بعدی سیستم‌های نفتی قادر به شناسایی سه هدف اکتشافی جدید در شمال غرب خلیج فارس برای استخراج نفت شدند.

تهران - ایرنا - سامانه اختلاط فراصوتی طراحی، ساخته و کارایی آن برای ساخت ترموپلاستیک اولفین از لاستیک ضایعاتی به همت پژوهشگران گروه مهندسی پلیمر دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد.

تهران - ایرنا - فعالیت‌های فناورانه متخصصان ایرانی خارج از کشور مورد حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - آیین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز، روز جمعه 22 اردیبهشت 1402 در پارک فناوری پردیس برگزار و از منتخبان این دوره تقدیر می‌شود.