یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر علمی نهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی دانشگاه علم و فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: میزان شرکت نویسندگان مقیم خارج از کشور در این دوره نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته و بیشترین مقالات ارسالی خارجی مربوط به آمریکای شمالی، کانادا، چین، هند، جنوب شرق آسیا، مالزی، اندونزی و تایلند است.

تهران - ایرنا - سازمان جهانی هواشناسی (WMO) روز چهارشنبه هشدار داد که الگوی آب و هوایی موسوم به «ال نینو» ممکن است در سال جاری بازگردد و موجب افزایش دمای هوای در جهان شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی گفت: هشت طرح ملی پات، تاد، تام، سرآغاز، کات، هم کتاب و هم سرنوشت و جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور برنامه‌ریزی شده و در سال 1401 به مرحله اجرا رسیده است.

تهران - ایرنا - معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در یادداشتی گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی با کانون‌های تفکر نخبگانی به‌منظور مشارکت آنها در امور مساله‌شناسی دستگاه‌های اجرایی را از اهداف طرح رویدادهای رقابتی مساله‌محور بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد.

تهران - ایرنا - رئیس شهرک علمی و صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی هدف این جشنواره را هموارکردن مسیر تعامل ایده‌پردازان و فناوران با سرمایه‌گذاران دانست و گفت: این جشنواره همراه با نمایشگاه آن در روزهای 21 و 22 اردیبهشت در مهمان‌سرای عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

مسکو - ایرنا - رایزن علمی سفارت ایران در مسکو با اشاره به توافق قبلی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه شناسایی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های معتبر دو کشور توسط طرفین، گفت: این تفاهم‌نامه در مرحله نهایی در مسیر اجرایی شدن است.

همدان - ایرنا - سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ره گفت: این ستاد با همکاری بنیاد برکت در حوزه اشتغال و حمایت از جوانان و کارآفرینان کارهای بزرگی انجام‌داده که نتیجه آن ایجاد 17 هزار فرصت شغلی تا پایان سالجاری است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین نیازهای خاص مناطق محروم تاکید کرد و گفت: دانش‌بنیان‌ها توان خلق راه‌کارهای موثر برای بازار در این مناطق را دارا هستند.

همدان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 2 هزار مدرسه خیرساز در نیمه اول سال جاری تکمیل می شود.

اراک - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی گفت،: ارائه سواد دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان ابتدایی پایه اول هدفگذاری شده است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: 497 طرح در بخش مسابقه‌ای این جشنواره دریافت شد که از این تعداد 12 طرح همزمان با اختتامیه جشنواره (21 اردیبهشت) معرفی و تجلیل می‌شوند.

تهران - ایرنا - مشاهده اتفاقی تشکیل نوعی ساختار ژل به صورت کرم مانند، 2 سال زمان محققان را گرفت تا آنها فهمیدند که چگونه ساختارهای کروی به ساختارهای کرم‌مانند تبدیل شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که این مجموعه نهادی برای ترویج پژوهش های کاربردی است، گفت: وب پژوهی علاوه بر کاربردی بودن اهمیت راهبردی دارد و ورود جهاد به این موضوع می تواند منشا خیر و برکت برای کشور باشد.

سنندج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان گفت: هورامان با نام ایران و گردشگری گره خورده است و مختص به استان کردستان و یا کرمانشاه نیست بلکه منطقه‌ای ملی و جهانی است که اصیل‌ترین فرهنگ را دارد.

همدان - ایرنا - بزرگترین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور امروز چهارشنبه با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جمعی از مسئولان اجرایی و محلی به بهره برداری رسید.

تهران - ایرنا - پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID با موضوع معلم براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.