شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از نماد خادم المصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس رونمایی کرد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، با قابل توجه دانستن تعداد قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل کارگروه تولید بارِ اول با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مبلغ مبادلات آنها، گفت: تاکنون وزارت نفت با انعقاد قراردی به ارزش 200 میلیون دلار نسبت به سایر نهادها در این زمینه پیشتاز بوده است.

رییس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه می‌توان ارتباط موثرتر مراکز آموزشی و جهاددانشگاهی را تسهیل کرد از ایجاد و تقویت فضاهای مشترک فرهنگی؛ توسعه آموزش‌های مهارتی؛ فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید؛ بسترسازی برای جذب و هدایت نخبگان و گسترش رویداد «فن فرهنگ» به‌عنوان زمینه‌های همکاری با وزارت علوم نام برد.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در لایحه بودجه امسال یک بند گنجانده شده که فوق‌العاده و استثنایی است و آن اینکه مراکز آموزش عالی می توانند برای خرید و تامین تجهیزات خارجی از بحث فاینانس استفاده کنند و دولت نیز پرداخت آن را تضمین می کند.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اقدامات صورت‌گرفته برای اعضای هیات علمی در یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: مصوبه افزایش پایه‌های تشویقی و ارایه پژوهانه به 6 هزار نفر باهدف حفظ شان و منزلت اعضای هیات علمی و تامین معیشت آن‌ها است.

تهران - ایرنا - محققان یک موسسه هلندی در یک مطالعه جدید گامی بزرگ به سمت ایجاد هوش مصنوعی قابل استفاده در دستگاه‌هایی مانند گوشی هوشمند برداشته‌اند.

تهران - ایرنا - موضوع آمایش آموزش عالی در سومین هفته اردیبهشت در صدر اخبار قرار گرفت و معاون آموزشی وزارت علوم از بررسی 2 هزار کدرشته‌محل و احتمال حذف 800 کدرشته‌محل در دفترچه کنکور 1402 خبر داد، دانشگاه تهران نیز خود را برای برگزاری نمایشگاه کار آماده کرد.

شیراز - ایرنا - اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور صبح پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه به میزبانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز آغاز بکار کرد و در نخستین روز از این اجلاس پنل‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار شد.

اصفهان - ایرنا - رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان برای کشور یک ضرورت است و مهمترین چالش پیش روی آن نامناسب بودن فضای کسب و کار در این عرصه است.

شیراز - ایرنا - پوستر نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر» پنجشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

تهران - ایرنا - پلفترمی شدن سامانه های ستادی اکوسیستم نوآوری، تجربه ای تخصصی است که به فراخور حساسیت ها و نیازهای این اکوسیستم توانسته از درون آن ظهور و بروز کند و اکنون با تجربه موفق در قدم های نخست، به سمت پاسخگویی به سایر نیازهای این حوزه پیش می رود.

تهران - ایرنا - دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و سوریه گفت: ظرفیت‌های مطلوب منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام می‌تواند رشد همکاری‌ها و همچنین توسعه تجارت با سوریه را به دنبال داشته باشد.

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون علم‌وفناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اکنون قانون جهش دانش‌بنیان تصویب شده است و بودجه خوبی نیز در این حوزه داریم، باتوجه به اختیاراتی که در این قانون به بخش‌های مختلف داده شده، باید ما این قانون را اجرایی کنیم.

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی شرکت هوانوردی آسو گفت: نمایشگاه بین المللی اینوتکس2023 شرایط تجربه پرواز را با استقرار دستگاه سیمیلاتور (دستگاه مشابه ساز پرواز) فراهم کرده است.

ساری - ایرنا - تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار رویکرد و هدف اصولی در اجرای طرح‌های مهارت‌محور و آموزش فنی و حرفه‌ای در مازندران است، موضوعی که بی‌توجهی به آن علاوه بر تاثیر منفی در کیفیت ارایه خدمات و تولید کالا در جامعه به افزایش آمار بیکاری منجر خواهد شد.

تهران - ایرنا - شرکت گوگل از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود شامل نخستین گوشی تاشوی این شرکت و یک تبلت جدید و نیز طرح‌هایی برای معرفی خصوصیات هوش مصنوعی در موتور جست‌وجو و ابزارهای تولیدی رونمایی کرد.