یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصویب طرح یک فوریتی کنکوری مجلس در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: در این طرح، پیش بینی شده میزان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین شود.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه کشور یک برنامه مسئله‌محور است، تاکید کرد: دانشگاه زمانی می‌تواند در حل مسائل کشور مؤثر عمل کند که دغدغه مسائل جاری و روزمره خود را نداشته باشد.

تهران - ایرنا - گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا «سان‌دیه‌گو» یک آرایه کشسانی فراصوت (آلتراسونیک) مشابه چسب زخم ابداع کرده‌اند که می‌تواند تصویربرداری سه‌بُعدی غیرتهاجمی از بافت‌ها را تا عمق چهار سانتی‌متری زیر پوست بدن انسان انجام دهد.

سنندج - ایرنا - مسئول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان گفت: دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های خوبی می کند که معافیت های مالیاتی و تسهیلات سربازی کارکنان این شرکت‌ها از جمله آنهاست.

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه اراک گفت: کارآفرینی محور برنامه‌های آموزشی این دانشگاه است و در راستای تحقق این مهم از ظرفیت صنایع استان مرکزی بهره‌گیری می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کمیته آمایش رشته‌ها حدود 2 هزار رشته تحصیلی را بررسی می‌کند و رشته‌های تحصیلی که شغلی برای آنها وجود ندارد از دفترچه کنکور حذف می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در دیدار دستیار رییس جمهور فدراسیون روسیه در حوزه علم و فناوری تشکیل کمیته عالی همکاری های مشترک ایران و روسیه در حوزه فناوری و صندوق سرمایه گذاری مشترک را ضروری دانست.

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: معلمان به عنوان مهمترین قشر تاثیرگذار در جامعه، با تربیت و پرورش صحیح دانش‌آموزان، آینده کشور را تضمین کنند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: فرهنگ دانشگاهی در حال تغییر و تحول است؛ دانشگاه شریف یا تهران 20 سال پیش یک عرصه آموزش و پژوهش داشت و پارک‌های علم و فناوری را نداشتیم. اما امروز پارک‌ها در حال گسترش است و آیین‌نامه‌های وزارتخانه در راستای تشویق پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تنظیم می‌شود.

کرمان - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با بیان اینکه حجم عظیمی از اقتصاد کشور در استان کرمان مدیریت می‌شود و تولید و توسعه پیدا می‌کند، گفت: 10 هزار شرکت دانش‌بنیان کشور طی سال گذشته 480 هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از نانوذرات و به کارگیری نور امکان تصویربرداری با قدرت تفکیک بالاتر و در مقیاس نانومتری را فراهم کردند، بدون اینکه نیاز به میکروسکوپ‌های الکترونی باشد.

خرم‌آباد - ایرنا - نفرات برتر سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در خرم‌آباد معرفی شدند.

تهران - ایرنا - مدیرامور اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری های نوین، از حضور پارک اسکورکوای روسیه و هیات تجاری ترکیه در نمایشگاه اینوتکس2023 به منظور توسعه همکاری‌های مشترک خبر داد و گفت: در روزهای برگزاری این نمایشگاه همچنین چند سامانه جدید این صندوق برای نهادهای مالی و شرکت های دانش بنیان رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور بازار محصولات دانش‌بنیان و نظام تامین مالی نوآورانه را دو نیاز مبرم برای پیشبرد اقتصاد کشور به کمک فناوری و نوآوری دانست و گفت: ابزارهای ایجاد بازار دانش‌بنیان و نیز شکل‌دهی به نظام تامین مالی وجود دارد اما لازم است صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی پای کار بیایند.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از برگزاری نمایشگاه کار از اول تا سوم خردادماه 1402 با حضور سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در محل برگزاری نماز جمعه در این دانشگاه خبر داد.

تهران - ایرنا - قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سال گذشته 136 برنامه درسی شامل 125 برنامه جدید و 11 برنامه بازنگری، همچنین حدود 2 هزار و 500 کدرشته محل تعطیل و تعدادی کدرشته محل جدید جایگزین برنامه‌های قبلی نظام آموزشی شغلی کشور شد.