یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مشارکت خیران و گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز استان در بازسازی و تجهیز مدارس قابل تقدیر است.

تهران - ایرنا - محققان تعدادی از بیماران نزدیک به مرگ را تحت بررسی و نظارت قرار داده و متوجه شدند که در مغز برخی از آنها پیش از مرگ فعالیت موج گاما افزایش می‌یابد.

تهران - ایرنا - محمد حسین نصر اصفهانی، استاد پژوهشگاه رویان، موفق به کسب جایزه ملی بنیاد فرهنگی البرز شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت هفته سرآمدی آموزشی (12 تا 21 اردیبهشت 1402) نوشت: انتخاب دهه سرآمدی آموزشی نمایانگر توجه توامان آموزش عالی به حل نیازهای کشور در کنار نقش‌آفرینی در شکل‌گیری تمدن الهام‌بخش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی است.

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در یادداشتی نوشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان به عناصر کلیدی شکل‌دهنده مبانی معرفتی همچون آزادی، عدالت و مهدویت اشاره کردند که در چهارچوب مکتب اسلام تعریف و معنا می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاکیدکرد: اقتصاد کشور برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت و بهره وری و تبدیل شدن به اقتصادی قابل رقابت هیچ راهی جز دانش بنیان شدن ندارد.

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: نگاه دولت به دانشگاه کردستان نگاه حمایتی و در حد تبعیض مثبت است و این خود می‌تواند فرصتی برای توسعه دانشگاه باشد.

تهران - ایرنا - محققان با قرار دادن زهر زنبور عسل درون نانوذرات، ترکیبی ساختند که روی موش‌ها اثرات درمانی مشابه با آنتی‌بیوتیک دارد. این ترکیبات شاید در آینده بتواند راهکاری برای مقابله با مقاومت آنتی‌بیوتیکی باشند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور باید پیگیری کند، بهره‌وری و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی در سیاست‌گذاری و تدوین اسناد راهبردی کشور است.

تهران - ایرنا - یک شرکت استونیایی توسعه‌دهنده باتری نانویی و یک شرکت بین المللی قطعه سازی خودرو در حال همکاری برای تجهیز خودروهای جمع‌آوری زباله به فناوری ابرباتری نانویی «اسکلتون تکنولوژیز» هستند.

تهران - ایرنا - یک شرکت فناور ایرانی انواع تجهیزات آبیاری نظیر شیر توپی و پروانه‌ای و همچنین لوله و اتصالات پلیمری تولید و به بازار عرضه کرده است که با استفاده از فناوری‌نانو تقویت شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر لزوم تامین منابع مالی برای برگزاری لیگ های ورزشی در دانشگاه ها گفت: المپیاد ورزش رباتیک و الکترونیک دانشجویی گامی است در راستای بومی سازی تجهیزات و فناوری های حوزه ورزش که اکنون حدود 90 درصد آنها وارداتی هستند.

تهران - ایرنا - بررسی نشان می دهد ارزش بازار دستگاه های نظارت از راه دور بیمار تا سال 2032 به 41 میلیارد دلار خواهد رسید.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور از صدور مجوز 26 رشته دکتری در مراکز بین‌المللی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه درصدد است که در حوزه دیپلماسی علمی بیشتر فعالت کند.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی خبر داد و گفت: این سند به تبیین راهکارهای تبدیل علم به فناوری پرداخته است.

تهران - ایرنا - جهاددانشگاهی با خط شکنی و ورود به مباحث جدید، کشور را تا 15سال پیشرفته‌تر کرده و در زمینه تحقق سایبرنتیک می‌تواند کمک کننده باشد؛ بر همین اسای این نهاد بستر مناسبی برای تشکیل دکترین هوش مصنوعی است.