یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگر صحیفه سجادیه با بیان فرازهایی از دعاهای سیدالساجدین (ع) درباره طلب فرزند از خدا گفت که «تعداد مطلوب پسر و دختر یک خانواده دست‌کم چهار فرزند است.»

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با تروریست‌ها را به مقامات عراقی تحویل داده و در جریان این سفر نیز، بخش دیگری از این اسناد و مدارک به رئیس شورای عالی قضایی عراق تحویل داده شد.

تهران - ایرنا - معاون سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از ظرفیت این سازمان برای ذخیره داروهای استراتژیک خبر داد و گفت: 80 درصد داروهای خاص و تک نسخه‌ای توسط این جمعیت تامین می‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وپنجمین روز از بهمن به تهیه نقشه پراکنش گونه‌های شاخص حیات‌وحش،5 عنوان اتهامی پرونده حادثه تروریستی کرمان، کشف 85 میلیارد تومان پوشاک قاچاق، ضرورت تسریع در حل وفصل مشکلات تجار ایرانی و عراقی، ارزآوری یک میلیارد دلاری از گردشگری سلامت، تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای بانوان نخبه ونام پرمصرف‌ترین داروها درکشور پرداخته است.

ساری - ایرنا - علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز - چهارشنبه - با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و بازدید از پاویون مازندران بر لزوم تقویت پرنده‌نگری در این استان تاکید کرد و گفت: مازندران باید قطب پرنده‌نگری کشور و منطقه باشد.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به موضوع همکاری خیران برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی اشاره کرد و گفت: برای جوانان مشغول به تحصیل یکی از مسائل مهم تامین مسکن است. در صورتی که خیران چنین کاری را پذیرفته و همراهی کنند، مزیت‌هایی برای جمعیت خواهد داشت و از طرفی دیگر به حل مشکل جوانان مشغول به تحصیل که قصد ازدواج دارند، کمک خواهد کرد.

تهران - ایرنا - «امید» تنها بازمانده جمعیت غربی درناهای سیبری، امسال به ایران بازنگشت. پرنده‌ای که یکی از انواع حیوانات مهاجر است. اکنون برای اولین‌بار سازمان ملل روز دوشنبه گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد از هر پنج حیوان مهاجر، یکی در خطر انقراض قرار دارد و نزدیک به نیمی از این حیوانات جمعیتشان کاهش پیدا کرده است.

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از غربالگری سلامت برای سه هزار مددجوی تحت حمایت همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

تهران - ایرنا - جمعیت سالمندی در ایران با شیب تندی رو به افزایش است به طوری که جمعیت این قشر در سال 1400 حدود 9 میلیون نفر بود اما تا میانه قرن حاضر به بیش از 30 میلیون نفر خواهد رسید؛ آن هم در شرایطی که از بین ده‌ها دستگاه کلان کشور فقط چند دستگاه به امور سالمندان می‌پردازند اما این قشرآسیب پذیر نیاز به توجه جدی‌تر و سازمانی مستقل دارند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه کمیته امور تخصصی آموزش مدیریت بحران با اعطای حکمی، رئیس جمعیت هلال‌احمر را به سمت دبیری این کمیته انتخاب کرد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای تقویت معیشت‌های جایگزین در فریدونکنار قصد داریم با اختصاص اعتبار، سایت پرنده‌نگری در فریدونکنار را تکمیل کنیم.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با برگزاری آزمون استخدامی سراسری، 4 هزار و 902 نفر برای اشتغال در واحدهای بیمه‌ای و درمانی این سازمان در 31 استان کشور به‌صورت استخدام پیمانی جذب خواهند شد.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: معتقدیم امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است؛ بنابراین باید هر چه منسجم‌تر توافقات امنیتی را پیش ببریم و از این طریق توطئه‌های دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور ایران و عراق را خنثی گردانیم.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت وضع قوانین و جرم‌انگاری مشخص و تخصصی برخی اقدامات صهیونیست‌ها، گفت: پارلمان‌های دو کشور ایران و عراق می‌توانند پیش‌قدم و طلایه‌دار باشند و با این اقدام بستر تعقیب و محاکمه عناصر جنایتکار در منطقه فراهم می‌آید.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف 850 میلیارد ریال پوشاک قاچاق در طرح سراسری مقابله با این نوع کالا خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است، گفت: باید گفتمان تربیت معلم در جامعه شکل گیرد.