یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارش را با یک «یا علی» و پشتکاری قوی و با اندک تسهیلاتی دریافتی از کمیته امداد آغاز کرد و حالا بعد از چند سال کارگاه خیاطی دارد که 30 نفر مددجو در آن مشغولند و نان شب خانه را تامین می‌کنند و همه اینها نشان از همت بالا و عزم راسخ دارد که از آنها انسان‌هایی قوی و توانمند می‌سازد.

تهران - ایرنا - شب است، گوشه‌ای از دیوار خیابانی شلوغ سایه‌ای می‌بینم، سایه‌ای شبیه انسانی که کُنجی دنج را اختیار کرده یا منتظر کسی است. تنهایی امانش را بریده و آنجا نشسته. کمی جلوتر رفتم دیدم پیرمرد و پیرزنی سالخورده زیر پتویی کهنه و مندرس کنار هم ایستاده‌اند. انگار تنها بودند و کسی را نداشتند.

تهران - ایرنا - پزشک شدن به خصوص در یکی از رشته‌های تخصصی آمال و آرزوی بسیاری از کودکی است اما اکنون نارضایتی دستیاران تخصصی پزشکی، میزان بالای افسردگی در میان آنها و اخبار شوکه کننده خودکشی آنها نشان می‌دهد که نیاز است برای رفع این مساله چاره‌اندیشی قانونی و درخور داشت.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهشتمین روز از بهمن به بهبود معیشت بازنشستگان، نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، رشد 2 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، ایران میزبان 5 درصد از پرندگان مهاجر جهان، احیای طب سالمندی، مشارکت در انتخابات، تصویب منشور کرامت مادری در قرارگاه جوانی جمعیت و دستگیری تروریست‌های متواری در استان گلستان پرداخته است.

تهران - ایرنا - پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری به شکل پیامکی یکی از چهره‌های جدید سالهای اخیر در حوزه سوء‌استفاده مالی و جرایم سایبری است که با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده و ایجاد مکانیزم‌های بانکی، همچنان قربانی می‌گیرد.

تهران - ایرنا - رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: با توجه به گستردگی نیازهای آزمایشگاهی اعم از کیت، تجهیزات و مواد مصرفی نظارت دقیقی بر نحوه تولید این اقلام نیست و زمانی که یک کیت یا تجهیزات ساده در بازار موجود نیست نباید انتظار داشت که کیت‌های تخصصی به راحتی در دسترس باشند.

تهران - ایرنا - بسیاری از مالباختگان یک شرکت پرحاشیه فروش تلفن همراه که مالک آن متواری شده، سلبریتی‌ها را مقصر می‌دانند و در مقابل برخی می‌گویند ورزشکاران و بازیگرانی که برای این شرکت تبلیغ کرده‌اند مسئولیتی برای جبران خسارت ندارند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: برخی چشم پزشکان متقاضیان را به صورت گروهی به اتاق عمل برده آنها را به دست تکنسین هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که این امر در بسیاری از موارد صدمات جبران ناپذیری به چشم بیمار وارد می کند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پرونده‌های بخش روانپزشکی قانونی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است چرا که هرگونه اظهارنظر در این پرونده‌ها مستقیم با جان و مال و آبروی مردم سروکار دارد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در گشت و پایش محیط بانان منطقه حفاظت شده ارجمند فیروزکوه خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری 178 نفر در طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی خبر داد و اعلام کرد که استان تهران و سپس البرز بیشترین میزان فعالیت این شرکت های کلاهبرداری را دارند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به شرکت‌های زیان‌ده این صندوق سه ماه فرصت داد تا برنامه‌های جامع عملیاتی خود را برای خروج از زیان و سودآوری پایدار ارائه کنند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب «منشور کرامت مادری» در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: 68 درصد از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید صلاحیت شده اند که بی سابقه است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: یکی از مصادیق مبارزه با دشمن مشارکت در انتخابات است، در یازدهم اسفند قلب صهیونیست‌ها را با رای خود موشک باران می‌کنیم.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا اعلام کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، عصر روز جمعه 27 بهمن ماه 2 تروریست فراری که قصد انجام اقدامات خرابکارانه و انتحاری، در یکی از شهرهای استان گلستان داشتند، دستگیر شدند.