یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا پایان سال 1404 حدود 34 میلیون شناسنامه دست‌نویس تعویض و مکانیزه خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام بیش از 900 کاروان سلامت و ارائه خدمات دارویی درمانی رایگان به مردم مناطق محروم در 10 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت:: اعضای هیات منصفه با اکثریت آراء (10 نفر از 12 نفر) مدیر مسئول روزنامه شرق را به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع موضوع گزارش پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مجرم شناختند.

تهران - ایرنا - داروخانه مرکزی هلال احمر با تسریع در پیشبرد امور بیماران و کاهش ساعات شلوغی، تعداد نسخ پذیرش شده را افزایش داده و بر این اساس بیش از 45 هزار نسخه در ماه گذشته پذیرش و خدمات دارویی به آنها ارائه شده است.

تهران - ایرنا - سامانه احراز هویت دیجیتالی ایرانیان (هدا) و طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه امروز دوشنبه با حضور وزیر کشور رونمایی و بهره‌برداری شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف خون و فرآورده‌های آن و کاهش ذخایر خون از مردم نوعدوست در سراسر کشور برای اهدای خون در روزهای پایانی سال دعوت کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در دولت سیزدهم 12 میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و 95 درصد هزینه‌های بستری درمانی آنها رایگان است.

تهران - ایرنا - رئیس حرف آزاد سازمان تامین اجتماعی گفت: 47 هزار و 752 نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران دارای قرارداد بیمه فعال نزد سازمان تامین اجتماعی هستند.

تهران - ایرنا - مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: نگاه و رویکرد جدیدی در نیروهای مسلح برای سربازی است و بنا هست که به پاس خدمات جوانان، نیروهای مسلح نیز خدمات متقابلی به جوانان ارایه دهند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور اجتماعی کشور درباره دغدغه آسیب‌های اجتماعی در حوزه اتباع و مهاجران خارجی تاکید کرد: نظم اجتماعی کشور برای اتباع تکلیف است و آنها نیز باید همانند دیگران به آن پایبند باشند.

تهران - ایرنا - باوجود بارش‌های نسبتا مستمر در بهمن‌ماه امسال، آسمان کشور در بیشتر ایام سال خشک بود و نگاه‌ها برای یافتن باران و برف از آسمان گرفته نشد. این سوال مطرح است که چه روندی بر اکوسیستم ایران گذشته که حتی برخی می‌گویند؛ آسمان بخل کرده اما باید گفت آسمان ایران همان است، علت را باید در رفتارهای فردی و جمعی خود و تصمیمات شهری و کشوری جویا شد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ونهمین روز از بهمن به پدیده رهاشدگی سالمندان شرکت 386 امدادگر در عملیات جوی، نقش محوری رسانه در محکومیت رژیم صهیونیستی، فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی، برگزاری میزگرد بررسی ابعاد حقوقی موضوع فلسطین، جلوگیری از خروج ارز با تبدیل خشکاله به کود و روایتی از خودکفایی مددجویان کمیته امداد پرداخته است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دفترچه اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای جذب 4326 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در دستگاه‌های اجرایی یکشنبه شب 29 اسفند ماه منتشر می شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در کشور خبر داد و گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از روز دوشنبه 30 اسفند ماه از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به پیچیدگی و حساسیت‌های اجتماعی درباره کودکان در موقعیت خیابان، بر اینکه نحوه پذیرش و تعامل با این کودکان باید به گونه‌ای باشد که در نظر اجتماع و مردم اقدام حمایت‌گرانه و سازنده تداعی شود و نه صرفا پاکسازی چهره شهر تاکید کرد.

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 56 قلم دارو از فرآورده‌های طبیعی تحت پوشش بیمه است و تحت پوشش قرار گرفتن چندین داروی دیگر هم جزو برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد.