یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: در بودجه امسال 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دیده شده بود که 23 هزار میلیارد تومان آن توسط کمیته امداد جذب شد.

تهران - ایرنا - کتاب «راز دیابت» به ترجمه صدرالدین برهانی برای نخستین بار با هدف ارائه راهکار درمان این بیماری منتشر و روانه بازار کتاب شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد 15 خرداد از ساخت 77 مدرسه و 11 خانه بهداشت در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی خبر داد.

تهران - ایرنا - نزدیک به دو دهه است که در روزهای پایانی بهمن‌ماه، خیابان‌ها پر می‌شود از قلب‌های قرمز و خرس‌های عروسکی کوچک و بزرگ. 14 فوریه برابر با 25 بهمن در تقویم برخی کشورها به نام روز «ولنتاین» نامگذاری شده است و البته مراسمی غیررسمی در تقویم سالانه ایرانیان.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در تعیین سرنوشت جامعه، از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی حماسه حضور ویژه مدارس غیردولتی و هیات امنایی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ورودی سال های 98 و 99 که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

تهران - ایرنا - دبیر بزرگداشت هفته جوان از اجرای 30 برنامه به مناسبت هفته جوان ویژه جوانان کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های جام جوان و جوانان برتر ایران زمین از جمله برنامه‌های شاخص امسال است.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تخصص طب سالمندی دیگر پذیرش ندارد اما در حال پیگیری هستیم تا این تخصص را احیا کنیم.

تهران - ایرنا - یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیش از 95 درصد از مردم در کشور ما به‌خاطر قیمت بالای دارو، امکان دسترسی به داروهای نسل جدید دیابت را ندارند و برای آنکه هزینه‌های بعدی این بیماری از دوش سازمان‌های متولی سلامت برداشته شود بهتر است از همین ابتدا این داروها بیمه شوند.

تهران - ایرنا - معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ایران در 450 مکان (سایت)، بیش از پنج درصد جمعیت پرندگان مهاجر جهان را در فصل زمستان میزبانی می‌کند.

تهران _ ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد 2 برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در دو سال اخیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از حدود 600 شرکت به حدود هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت ارتقا یافت که قابلیت افزایش به حدود 6 هزار شرکت را دارد.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها بر نظارت جدی در اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز سقط جنین و شبکه‌های مجرمانه در این حوزه را خواستار شد.

تهران - ایرنا - موضوع پرداخت مستمری به بازنشستگان یکی از کلیدی‌ترین اقدامات سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی به شمار می‌رود. اکنون بخش اعظمی از منابع سازمان‌های بیمه‌ای برای مستمری گروه مستمری‌بگیران و افراد بازنشسته هزینه می‌شود و همچنان مهمترین مطالبه بازنشستگان متناسب‌سازی حقوق است تا کفاف زندگی آنها را بدهد.

تهران - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه بیش از 135 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند که این رقم تا سال 1420 بیش از 100 درصد افزایش خواهد داشت.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا از دستگیری 2 نفر دیگر از تروریست‌های دخیل در اقدام تروریستی به مقر انتظامی راسک خبر داد.

تهران_ ایرنا_ رئیس سازمان غذا و دارو از درخواست معاون وزیر بهداشت ارمنستان به منظور صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تولید ایران به این کشور استقبال کرد.