یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جشنواره «علم پویا» با مشارکت موزه ملی علوم و فناوری ایران، مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش، یونیسف، دانشگاه فرهنگیان و مدارس بین‌الملل، تطبیقی و اتباع به میزبانی مجتمع تطبیقی و بین‌الملل دختران تهران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس پلیس فتا فراجا گفت: از ابتدای امسال تا کنون 16 باند شرط بندی آنلاین با گردش مالی بالغ بر 7 هزار و پانصد میلیارد ریال منهدم شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل حوزه ریاست و امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از کتاب مرجع «سیمای محیط‌زیست استان‌ها» که به 2 زبان فارسی و لاتین تهیه شده، امروز - سه شنبه - با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رونمایی شده است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش انتخابات را مظهر مردمسالاری در ایران دانست و گفت: نوجوانان با رای خود آینده کشور را می‌سازند.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و فرهنگی فراجا از آغاز اجرای طرح کنترل آسیب های اجتماعی همیاران آرامش اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت یک نفره ممکن نیست و باید از خانواده‌ها به عنوان مهمترین متغیر برای مقابله با آسیب‌ها استفاده کرد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارایه 99 خدمت رایگان برای مادران باردار در کشور خبر داد و گفت: در راستای فرزندآوری، ارتقای سلامت مادران، پیشگیری و کاهش ناباروری زوجین، خدمات رایگان بیمه‌ای انجام می‌دهیم، برنامه‌ای به عنوان جوانی جمعیت در پیش داریم و اکنون در حال انجام است.

تهران - ایرنا - مدیرگروه روانپزشکی قانونی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی استان‌ها فاقد روانپزشک قانونی هستند و تلاش شده با کمک روانپزشکان معاضدتی و ضریب کا این مشکل برطرف شود، در عین حال در تلاش هستیم در آزمون‌های استخدامی افرادی را به عنوان روانپزشک و روانشناس در این استان‌ها جذب و به کارگیری کنیم.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری از تدوین سند راهبرد ملی مبارزه با فساد خبر داد و با اشاره به ارائه گزارش وضعیت مبارزه با فساد جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل متحد گفت: ارائه این گزارش عقب افتاده بود که در دولت سیزدهم این مهم محقق شد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان به عنوان محور خانواده، موجب نشاط و شادابی و انتقال دهنده و آموزش سلامت اعضای خانواده هستند و ضرورت دارد به این مسأله به طور ویژه نگاه شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با بیان اینکه هریک از اتباع خارجی به عنوان سفرای کشور خود در ایران محسوب می‌شوند، گفت: تمامی قوانین بین‌المللی برای اتباع اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تا سال 1407 مراکز آزمون استاندارد به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون فنی و امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای افزایش سن بازنشستگی از اول فروردین سال 1403 است اما قانونگذار شرطی در این قانون قید کرده است مبنی بر اینکه هر فرد براساس قوانین قبلی می‌تواند با رعایت قانون بازنشسته شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وسومین روز از بهمن به جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل تالاب هامون، تهیه نقشه ژنتیکی خرس‌های قهوه‌ای کشور، ضرورت تخصیص بودجه 18 هزار میلیارد تومانی برای بیمه سلامت، برخورد با شبکه‌های مجرمانه تکدی‌گری و زباله‌گردی کودکان، تدوین سوگندنامه پزشک ایرانی، رونمایی2 دستگاه پایش گرد و غبار و طرح تحول ثبت اسناد پرداخته است.

تهران - ایرنا - «ریشا» نام شیر معروف این روزهای فضای مجازی است. در این گزارش، فعال حقوق حیوانات و عضو هیأت مدیره شبکه سمن‌های محیط زیستی استان خراسان رضوی و همچنین دامپزشک باغ وحش وکیل‌آباد مشهد، علت لاغر بودن این شیر 9 ساله را توضیح می‌دهند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش جایگزین همه آیین‌نامه‌های فعلی در مورد توانمندسازی معلمان خواهد شد و به اعتقاد بنده یک انقلاب در کیفیت بخشی نظام آموزشی خواهد بود.

تهران - ایرنا - برای نخستین بار 2 دستگاه پایش گردوغبار با تکیه بر دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی مراسمی در سازمان محیط‌زیست رونمایی شد.