یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: اکنون یکهزار و 320 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور مشغول به فعالیت است و از آنجا که این دفاتر به واقع در لبه ورود مردم به دستگاه قضایی قرار دارند، نقطه مناسبی برای اجرای داوری محسوب می‌شوند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: پلیس تمامی تمهیدات لازم برای انتخابات 11 اسفند مجلس شورای اسلامی را فراهم کرده و آماده برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سایه امنیت کامل است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه در دیدار با اعضای «چهارچوب هماهنگی عراق» گفت: شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی از جمله ایران و عراق اقدامات خبیثانه انجام می‌دهند؛ بنابراین بیش از گذشته نیاز به وحدت و همکاری دو کشور وجود دارد و امیدوارم از ظرفیت‌های مشترک در راستای تحقق امنیت صد درصدی و رفع مشکلات به نفع کل جهان اسلام استفاده کنیم.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای نخستین بار نقشه پراکنش 19 گونه جانوری شاخص حیات‌وحش کشور تهیه می‌شود که تاکنون 50 درصد کار پیشرفت داشته است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وچهارمین روز از بهمن به اجرای افزایش سن بازنشستگی از ابتدای 1403، راه‌اندازی مراکز آزمون استاندارد، ارایه 99 خدمت رایگان درمانی به مادران باردار، ضرورت حضور روانپزشک قانونی در استان‌ها، ایجاد پارک‌های ویژه بانوان، تدوین سند راهبرد ملی مبارزه با فساد پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحصیل بیش از 8 هزار دانشجوی پزشکی از 60 کشور در ایران، آن را ناشی از قابلیت های مختلف کشورمان در حوزه سلامت دانست و گفت: مرکز مطالعات توسعه آموزش، مغز متفکر دانشگاه ها و محل مناسبی برای تقویت تحقیق و توسعه است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه همراه هیات بلندپایه مقامات قضایی در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق، وارد بغداد شد.

تهران - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و وزارت جهادکشاورزی و به منظور کاهش ریسک تولید در طرح‌های دامداری مددجویان، اولویت بهره‌مندی از خدمات یارانه‌دار، به طرح‌های دامداری این افراد اختصاص می‌یابد.

تهران - ایرنا - حمایت از اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین درآمدی جامعه یکی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم برای تحقق عدالت به شمار می‌رود و در این راستا گسترش پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی برای کاهش فقر و برخورداری افراد از حداقل‌های زندگی در دستور کار قرار دارد.

تهران - ایرنا - دومین مجمع ملی کاهش خطرپذیری با حضور وزیر کشور و بیش از 200 کارشناس و استاد دانشگاه برگزار شد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، نیمی از مبلغ کمک افراد حقیقی، حقوقی و فعالان اقتصادی به صندوق ملی محیط زیست به عنوان مالیات برای آنها محسوب خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به گستره وسیع ارتباطات حقوقی و قضایی ایران و عراق، گفت: دو کشور مراودات سطح بالا و پرحجمی در حوزه مسائل حقوقی و قضایی دارند و رفت‌وآمدهای هیات‌های طرفین در این زمینه، گواهی بر این موضوع است.

تهران - ایرنا - رییس پلیس بین الملل فراجا از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 6 و نیم میلیون یورو، به کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان سرپرست خانوار که دارای مشکلات اقتصادی بوده و یا نیازمند حمایت از دولت هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمت مستمری برخوردار شوند.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور با اشاره به اهمیت ایمنی مراکز بهداشتی و درمانی در برابر آتش سوزی، از ابلاغ «دستورالعمل آمادگی و پاسخ واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت در برابر حریق (کد 125)» خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بحران بازنشستگی را می‌شود تبدیل به فرصت کرد که برای این کار باید تغییر نگاه داد.