یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هرچند دولت‌ها در موضوع جمعیت وظایفی برعهده دارند اما آنچه مهم است، نمی‌توان از نقش جمعیت همسالان، دوستان و آشنایان در تشویق به فرزندآوری و فرزندپروری غافل شد.

تهران - ایرنا - آمارهای مقایسه‌ای آموزش عالی نشان می‌دهد زنان در این بخش سهم بیشتری نسبت به مردان کسب کرده‌اند و در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد دانشجویان زن 56 برابر و تعداد اعضای هیات‌علمی زن 30 برابر شده است.

تهران - ایرنا - متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه استفاده از لبنیات به بهبود خواب کمک می‌کند، گفت: بر هم خوردن نظم طبیعی خواب و از دست دادن خواب شبانه می تواند باعث کسالت و کاهش تمرکز، چاقی، دیابت، مشکلات گوارشی و قلبی شود.

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث چشم پزشکی بیمارانی از خارج از استان برای درمان به سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و این استان پیشرفت‌های خوبی کرده است.

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشرفت‌های حوزه سلامت از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است به طوریکه بسیاری از بیماران خارجی علاقه‌مند درمان در ایران هستند.

زاهدان - ایرنا - بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه تجهیز مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های پیشرفته درمان سرطان یکی از اولویت‌های ماست و راه اندازی دستگاه سی تی سیمولاتور در زاهدان یکی از افتخارات دولت به شمار می‌رود که می‌تواند غده‌های سرطانی را با اندازه مشخص نشان دهد و به درمان بیماران کمک کند.

زاهدان - ایرنا - 16 پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز جمعه همزمان با فرا رسیدن جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نصب دستگاه‌های پیشرفته برای درمان سرطان در زاهدان درمان بیماران سرطانی باید به صورت رایگان انجام شود.

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: دستگاه شبیه سازی درمان (سی تی سیمولاتور) پیشرفته بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان گرامیداشت ایام الله دهه فجر امروز جمعه با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

زاهدان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ساختمان جدید ستاد بحران این دانشگاه گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اعتبار بیش از 14 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

زاهدان - ایرنا - دستگاه پیشرفته ام آر آی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان امروز جمعه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست ورود این سازمان به حوزه دریا به‌ویژه مدیریت و حفاظت محیط زیست دریایی کشور در خلیج فارس، دریای عمان و خزر و تقویت و گسترش بخش دریایی سازمان در چند مرحله بود.

تهران - ایرنا - سازمان بهزیستی کشور ارائه 22 خدمت آرمانی خود از جمله درخواست تحت پوشش شدن (مثلا برای دریافت مستمری) را در زمره وظایف مراکز مثبت زندگی گنجانده است اما این مراکز در کنار نقاط قوت خود در اجرای خدمات با چالش‌هایی روبرو هستند که لازم است مورد بررسی و اصلاح قرار گیرند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو از تولید آرد غنی شده با ویتامین دی در کشور برای جبران کمبود ریزمغذی‌ها مردم خبر داد و گفت: این آرد برای تولید و پخت نان‌کامل به نانوایی‌ها عرضه می شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت، اعتبار بیمه سلامت پنج دهک اول جامعه را تا پایان فروردین 1403 اعلام کرد و گفت: مهلت بیمه این دهک‌ها در سال بعد مجدداً تمدید می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران با اشاره به مخاطره خیز بودن اقلیم ایران گفت: طراحی و معماری سامانه‌های جامع با لایه‌های گوناگون اطلاعاتی و اطلس مخاطرات طبیعی و همچنین هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته است.