یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مخترع و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ساخت دستگاه بیوراکتور هوشمند با قابلیت سلول زدایی و سلول دار کردن بافت‌های مهندسی شده خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال‌های گذشته حدود 3 هزار وکیل نیکوکار برای همکاری با ما اعلام آمادگی کردند که در 9 ماهه امسال هزار و 73 نفر از مددجویان کمیته امداد از ظرفیت این وکلا استفاده کردند.

تهران - ایرنا - نمک‌زار مرده یا چشمه‌های جوشان؟ واقعیت دریاچه ارومیه کدام است؟ سروش طالبی، پژوهشگر اندیشکده تدبیر آب، معتقد است دریاچه به نقطه بی‌بازگشت نرسیده اما با آبگیری‌های پس از بارش هم نمی‌توان به احیای آن امید بست. احیای کامل دریاچه مستلزم تغییرات بنیادین در مصرف آب کشاورزی حوزه دریاچه است و در طولانی مدت ممکن می‌شود.

تهران - ایرنا - بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج با موضوع سلامت زنان و خانواده با حضور سفرا و کارداران 20 کشور در ستاد وزارت بهداشت آغاز شد.

تهران - ایرنا - 46 دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته که برای توسعه و تقویت ناوگان حمل‌ونقل بیمار و اورژانس مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی تهیه و تجهیز شده است، واگذار شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر، حدود 700 هزار نفر از شاغلان مشاغل ساختمانی و همچنین 800 هزار نفر هم از رانندگان درون و برون شهری تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توان افزایش 20 درصدی افزایش پذیرش دانشجوی رشته پزشکی را برای سال آینده ندارد، گفت: در دو سال اخیر چهار هزار و 800 دانشجوی پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی پذیرفته شده اند.

تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: نباید وظایف و مسئولیت‌های قوه قضاییه را منحصر به محکمه‌داری کرد زیرا صدور احکام در دادگاهها و محاکم تنها بخشی از تکالیف قانونی عدلیه است.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا از دستگیری یک نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش و یک نفر از گروهک تروریستی انصارالفرقان در 24 ساعت گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه باتوجه به توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، سرمایهگذاری در هوش مصنوعی ضروری است، گفت: اگر از همین امروز حداقل سالی یک میلیارد دلار در عرصه هوش مصنوعی سرمایه گذاری نکنیم، سهمی در اقتصاد هوشمند آینده نخواهیم داشت.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها 20 پایگاه اورژانس در کشور وجود داشت که اکنون به بیش از سه هزار و 300 پایگاه رسیده است.

تهران - ایرنا - دانش‌آموز المپیادی رشته ریاضی و دانشجوی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه توجه بیشتر به المپیادی‌ها سبب کسب نتایج بهتر در مسابقات جهانی می‌شود، گفت: احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان سبب رسیدگی بیشتر به این قشر از دانش‌آموزان می‌شود.

تهران - ایرنا - نماینده دادستان در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره راه‌اندازی شاخه نظامی این گروهک گفت که آنها قیام مسلحانه و در دست گرفتن قدرت در کشور بود.

تهران - ایرنا - با جثه کوچکش کیسه بار سنگینی را بر دوش می‌کشد؛ در گوشه کنار خیابان در سرمایی استخوان سوز از خستگی به خواب می‌رود، گاه التماس می‌کند تا کفش‌هایت را واکس بزند و گاهی به سطل زباله پناه می‌برد. همه اینها تنها مشاهده کوتاه ما از زندگی یک کودک کار است؛ اما تماشای آن کجا و تمام روز را با این شرایط زیستن کجا.

تهران - ایرنا - استفاده از مکمل‌های ورزشی آنقدر اما و اگر، ملاحظات و عوارض پرشمار دارد که بهتر است ورزشکاران حرفه‌ای عطای آن را به لقایش ببخشند.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه به جوانی جمعیت و خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را دو رویکرد اصلی نظام سلامت در دولت سیزدهم دانست.