یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: شکوفایی آینده هر جامعه به میزان منزلت معلمان است و هرچقدر شأن معلم بالاتر باشد، آینده درخشان‌تر برای دانش‌آموزان رقم خواهد خورد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر از ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه‌ای برای 33 هزار نفر از بهبودیافتگان و آسیب‌دیدگان اعتیاد از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با این ستاد در 10 ماهه سالجاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچگونه رافت و استفاده از ارفاقات قانونی را در مواجهه با افرادی که امنیت مردم را مخدوش می کنند، نخواهیم داشت.

تهران - ایرنا - معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: با تغییر شیوه آزمون سراسری و اعمال امتیاز برای معدل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور بخش زیادی از فعالیت‌های فوق برنامه و پژوهشی دانش آموزان المپیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به آنها ضربه می‌زند.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از حبس، فرصتی برای بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن فراهم آورد.

تهران - ایرنا - رییس کل دادگستری استان تهران از آزادی 45 نفر از محکومان مالی و اعطاء مرخصی به سه هزار و 350 نفر از محکومان واجد شرایط هم‌زمان با عید مبارک مبعث پیامبر اکرم (ص) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: سه محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشتند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت از عرضه نخستین محموله تولید داخل وارفارین و توزیع 18 میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه های کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - دادستان تهران گفت: شب گذشته 179 قاضی به صورت همزمان در 45 نقطه از شهر تهران با هزار و 310 نفر از شهروندان با حضور در مساجد ضمن برپایی نماز جماعت با نمازگزاران دیدار کرده و مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی آن‌ها را رسیدگی کردند.

تهران - ایرنا - معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل به 70 و 60 میلیون تومان، گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت در ابتدای دولت سیزدهم 805 باب خوابگاه متاهلی داشتیم که به یک هزار باب افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران از رونمایی سکوی خدمات ثبتی «کاتب» خبر داد و گفت: این سکو به عنوان یکی از مهمترین نرم‌افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) کشور در یک افق کمتر از 2 سال، ارائه خدمت خواهد کرد.

تهران - ایرنا - یافته‌های یک مطالعه علمی نشان می‌دهد در حالی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین پزشکان شود اما قادر است پاسخ‌های دقیق و همدلانه‌ای برای بیماران ارائه دهد.

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان متولی حفاظت از زیستگاه‌ها و زیست‌بوم‌های موجود در آنها با مالچ‌پاشی نفتی مخالف است بر این اساس بعد از اعلام فراخوان و بررسی درخواست‌ها، 2 مالچ بیولوژیک را انتخاب کرد و کارهای آزمایشگاهی آنها انجام شد، بنابراین به زودی این محصولات را معرفی و برای استفاده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

تهران - ایرنا - آیین رونمایی از پروژه‌های طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک و افتتاح 20 طرح عمرانی این سازمان، در آستانه عید بزرگ مبعث و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، صبح امروز چهارشنبه (18 بهمن) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس دستگاه قضا برگزار شد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین ساخت هر روز 8 مدرسه در دولت سیزدهم که 60 درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سرشماری بیش از یک میلیون و 500 گونه جانوری در مدت یک سال گفت: چهار گونه شاخص تکثیر شده در اسارت از جمله گوزن زرد ایرانی، آهو، جبیر و گور ایرانی را در زیستگاه‌های مستعد و طبیعی رها سازی کردیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه دستاوردها و توفیقات چشمگیر ملی و بین المللی این سازمان با وجود تحریم‌های سختی که در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم، محقق شد، گفت: 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده‌ایم.