یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

گروه فراجا - سخنگوی پلیس بر ارتباط موثر و چند سویه پلیس با همه شهروندان قانونمدار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و عوامل تهدیدزا تاکید کرد وگفت: باشگاه رسانه‌ای که توسط دانش‌آموزان با محوریت اخبار و رویدادهای پلیسی آغاز به کار خواهد کرد در حقیقت سنگ بنای ارتباط موثر میان پلیس و بخش بزرگی از جامعه یادگیرنده و آموزش پذیر در کشور است.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ایران تنها کشور دارای انستیتو پاستور در خاورمیانه است، گفت: بیش از 11 میلیون دز واکسن ب، ت، ژ، بیش از 9 میلیون دز واکسن هپاتیت ب، بیش از 16 میلیون دز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس و بیش از سه میلیون ویال محلول‌های تزریقی در دولت مردمی تولید و عرضه شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروی وارفارین تولید داخل که یک داروی ضدانعقاد خون است، تا پایان سال وارد بازار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: این اداره کل به عنوان یکی از مهمترین ادارات کل حوزه بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با 15 شعبه ممتاز و بیش از هزار و 400 کارمند به حدود 4 میلیون نفر از بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خدمات ارائه می‌دهد.

تهران - ایرنا - دانش‌آموز المپیاد زیست شناسی و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: احیای فضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان و گردهم آمدن المپیادی‌ها برای دانش‌آموزان دلگرم کننده است تا در کنار هم مطالعه و آزمایشات لازم را در زمینه‌های علمی انجام دهند.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: همه بخشنامه‌های این سازمان که حقوق یا تکالیفی را برای مردم مقرر داشته است در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این سازمان به نشانی www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: 44 متهم و محکوم متواری از ابتدای سال 1400 تا نیمه بهمن 1402 به کشور مسترد شده‌اند.

تهران - ایرنا - رشد نرخ باسوادی و سرانه فضای آموزشی، افزایش دسترسی دختران به آموزش و ریشه‌کنی بی سوادی در کشور از مهمترین شاخصه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه آموزشی در 45 سال گذشته به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفدهمین روز از بهمن به برگزاری دهمین جلسه دادگاه منافقین، افتتاح بیش از سه هزار پایگاه اورژانس، ضرورت سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، دستگیری عوامل گروهک‌های تروریستی، پوشش بیمه‌ای700هزار مشاغل ساختمانی، واگذاری46دستگاه آمبولانس جدید، آموزش سواد دیجیتال به سالمندان و الحاق ایران به 10کنوانسیون بین‌المللی محیط‌زیست پرداخته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی 2 سال گذشته با تایید مجوز ارزیابی برای بیش از 46 طرح ملی امکان اشتغال برای نزدیک به 50 هزار نفر در کشور فراهم شده است.

تهران - ایرنا - امسال یکی از کارویژه‌های مهم شورای عالی کار بررسی مزد منطقه‌ای به عنوان معیار جدید تعیین حداقل دستمزد کارگران است؛ تصمیمی که در بدنه کارگری کشور مخالفت هایی را به همراه دارد؛ در حرف نو، میز گفتگوی ایرنا 24 به بخشی از استدلالهای موافقان و مخالفان این طرح پرداخته می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه ریزی برای آموزش‌های خود مراقبتی به افراد میانسال و سالمند خبر داد و گفت: بخش مهمی از این آموزش‌ها به سواد الکترونیک یا سواد دیجیتال یا به عبارت دیگر به سواد رسانه بازمی‌گردد.

تهران - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به 10 کنوانسیون بین‌المللی در حوزه‌های محیط‌زیست انسانی، دریایی، طبیعی و تغیرات اقلیمی ملحق شده است.

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سهم سود فعالیت‌های حاصل از سرمایه‌گذاری در کل منابع صندوق تأمین اجتماعی حدود 5 درصد است و سهم این بخش حداقل باید به 18 درصد برسد، برای رسیدن به این هدف، باید از بنگاه‌های ضررده خارج شویم و همچنین در بازار سرمایه حضور فعال داشته باشیم و خلق ارزش کنیم.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در بیمارستان مدائن تهران در جریان روند درمان امیرعلی سلطانی‌نژاد، کودک 13 ساله مجروح حادثه تروریستی کرمان قرار گرفت.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: بازداشت یک خبرنگار سابق و بازرسی از دفتر یک سایت خبری با دلایل کاملا مغایر با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای صورت گرفته است.