یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وجود زنان در مشارکت سیاسی، مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای بهتر مدیریت شدن کشور لازم است.

تهران - ایرنا - کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه مبتلایان به دیابت در معرض بیماری‌های دهان و دندان هستند، گفت: کاهش میزان بزاق دهان در بیماران دیابتی را زمینه‌ساز پوسیدگی دندان‌ها است.

تهران - ایرنا - با وجود آنکه شیوع بیماری‌های فصلی همچون آنفلوآنزا این روزها نسبت به فصل پاییز فروکش کرده اما هنوز حدود نیمی از زمستان باقی مانده و ممکن است افراد با علایم این بیماری روبرو شوند؛ بنابراین رعایت نکات کلیدی در پیشگیری از آنفلوآنزا ضروری به نظر می رسد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال اعلام کرد: میز خدمت سازمان ثبت احوال در حاشیه نماز جمعه این هفته تهران با هدف ثبت درخواست تعویض شناسنامه برپا می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر رشد مستمر تعداد مراکز و اعتبارات بخش درمان این سازمان در دولت مردمی سیزدهم اعلام کرد: از سال 1400 تاکنون 33 مرکز درمانی جدید به ظرفیت مراکز درمانی ملکی این سازمان افزوده شده است.

تهران - ایرنا - «عقل سالم در بدن سالم است»؛ این یعنی جسم همیشه اهمیت و وزن خودش را در زندگی افراد داشته اما اکنون شرایط تغییر کرده و تنها سلامت مهم نیست بلکه برای بسیاری زیبایی بدن هم وزنی بی‌سابقه پیدا کرده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس از ترخیص وسایل نقلیه‌ای که در چارچوب مقررات پلیسی، توقیف فیزیکی شده اند در آستانهِ جشنِ انقلاب و مبعث نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد.

تهران - ایرنا - قوانین و مقررات فرزندخواندگی بسیار پیچیده و فرایندهای آن زمان بر است؛ بنابراین کودکان باید مدتی در مراکز بهزیستی نگهداری شوند تا آن شرایط برای فرزندخواندگی مهیا شود اما با اجرای طرح میزبان خانواده‌ها می‌توانند بدون طی مراحل قضایی فرزندی از مراکز بهزیستی را میهمان خانه‌های خود کنند.

تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای ملی سالمندی، نداشتن اجازه خروج از منزل یا ملاقات با کسی، دست بردن در حساب‌های بانکی، امضا کردن به جای فرد سالمند، گم شدن متعلقات فردی، پاسخ‌های نامناسب یا پاسخ ندادن به سالمند، تنها گذاشتن و ترک سالمند نحیف و بیمار و ناتوانی در بیان عقاید و آرا را از مصادیق سالمندآزاری دانست.

تهران - ایرنا - مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در کنار «زن شرقی» و «زن غربی» یک الگوی سوم را مطرح کرد، گفت: در الگوی سوم زن، فطرت و غریزه و عاطفه مادری و زنانگی کنار گذاشته نمی‌شود.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه از اعلام جرم علیه شرکت دیجی‌کالا و تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار فراخوان جذب هیات علمی گفت: تعداد هزار و 876 عضو هیات علمی جذب دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور می شوند.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: این نهاد امدادی، نیاز سنجی تاسیس مراکز همودیالیز در استان‌ها، پیگیری تولید داخلی دستگاههای دیالیز در کشور و نیز خرید این دستگاهها از شرکت‌های مطرح خارجی را دنبال می‌کند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هجدهمین روز از بهمن به آزادی 45 نفر از محکومان مالی، استرداد 44متهم متواری، ورود اولین وارفارین تولیدی در کشور، افزایش واحدهای خوابگاهی متاهلین، رهاسازی موفق چهارگونه شاخص حیات وحش، افتتاح 20 طرح عمرانی، تامین 100درصدی نیازهای خونی، ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم و ایران تنها دارنده انستیتوپاستور خاورمیانه پرداخته است.

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم «ملکه آلیشون» گفت: شخصیت‌های فیلم اسامی اصیل و ایرانی دارند، در این فیلم طبیعت را به مردم نشان دادیم و بچه‌ها یاد می دهیم طبیعت را دوست داشته باشند

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و همکاری در جهت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی برای نیازمندان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.