یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهمین روز از بهمن به 48 درصد استخدام‌های حوزه سلامت ویژه پرستاران، هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی، پرهیز از بازداشت غیرضروری مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی، باشگاه دانش‌پژوهان جوان از ادغام تا احیا، ایجاد 719 کانون فعال یاریگران زندگی در دانشگاه‌ها و تدوین نسخه نهضت مسکن ملی ویژه محرومان پرداخته است.

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم «بهشت تبهکاران» گفت: این فیلم اقتباسی به حساب نمی‌آید، بلکه اثری پژوهشی است و درباره موضوع با دوستان در انجمن حقوق‌شناسان مشورت کردم.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی برنامه سرود درسی بر اساس اشعار موجود در کتب فارسی خبر داد و گفت: تا مهر سال آینده سرود هایی ساخته می‌شود که متن اصلی آنها از کتب درسی برداشته می‌شود و در اختیار همکاران و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قبل از انقلاب اسلامی حدود 20 درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و درمانی بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به 74 درصد افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان از آغاز به کار طرح مدیریت «دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان» خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به موضوع گذراندن دوران محکومیت برای قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این قانون پیش بینی شده است که به منظور بازدارندگی بیشتر، همه اموال این افراد مصادره شود.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به حاکمیت است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات اسلام و جمهوری اسلامی را تقویت خواهد کرد.

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه بیش از 80 درصد مجموع کشفیات موادمخدر در کشور توسط فرماندهی انتظامی انجام می‌شود، گفت: به دلیل افزایش ریسک شاهد کاهش 20 درصدی ترانزیت موادمخدر از خاک ایران هستیم.

تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی اجرا نشدن قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی (مدام) توسط دستگاه‌های مسئول را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد؛ این قانون در سال گذشته به تصویب رسید و دستگاه‌های ذی‌ربط باید به تکالیف خود ذیل این قانون عمل کنند.

تهرن - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه مدیرمسئول و خبرنگار روزنامه فرهیختگان را با اکثریت مطلق آراء مجرم نشناختند.

تهران - ایرنا - چهار مرکز تخصصی جمعیت هلال احمر شامل مناسب سازی ویلچر، پروتزهای سیلیکونی و روانشناسی به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه با تاکید بر تعامل و همکاری با بخش‌های دانش‌بنیان و زیست‌بوم فناوری در کشور، گفت: خدمت‌رسانی قضایی و حقوقی به مردم با بهره‌گیری از ابزارهای فناورانه، تسهیل و تسریع شود.

تهران - ایرنا - معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، از آغاز برنامه تشکیل پرونده شناسنامه سلامت برای بیش از 2 هزار دانشجوی بین‌الملل این دانشگاه خبر داد و گفت: این برنامه در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه در قبال زیست دوران دانشجویی این دانشجویان برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموعه مجوزهای استخدامی که از سال 98 آغاز شده 48 درصد از مجوزها به گروه پرستاری اختصاص داده شده که با توجه به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیاز به ترمیم دارد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر پرهیز مجدانه مجموعه قضایی استان تهران از بازداشت غیرضروری مدیران واحدها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی با اعمال نظارت‌های حداکثری، از تشکیل شناسنامه حمایتی برای این واحدها خبر داد و گفت: پرونده‌های مرتبط با واحدهای تولیدی 300 درصد کاهش یافته است.