یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین و توجه به اینکه این دولت بهار تحقق سند است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام در آموزش و پرورش و ماموریت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور از جمله راهبردهای مهمی است که باید با تاکتیک‌های مطلوب انجام گیرد.

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: چهار میلیون و 970 هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند و قرار است تا نسخه نهضت مسکن ملی به گونه‌ای برای محرومان تدوین شود که بتوانند از این خدمت استفاده کنند.

تهران - ایرنا - پانزدهم بهمن جشن احیای باشگاه دانش پژوهان جوان در حالی با حضور رییس جمهور برگزار شد که این سازمان از زمان تاسیس اولیه در سال 73 تاکنون با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده به طوری که در دهه 90 که از آن به عنوان دوران تاریک باشگاه یاد می‌شود، به دلیل نبود مرکزی برای حمایت معنوی از نخبگان، با میل به مهاجرت در این قشر روبرو بودیم.

تهران - ایرنا - رییس انجمن داروسازان ایران گفت: فروش اینترنتی دارو از طریق فضای مجازی به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند و مخالف آن هستیم زیرا به ازای هر سه هزار نفر جمعیت یک داروخانه در کشور وجود دارد و دسترسی مردم به این مراکز خوب است.

تهران - ایرنا - اولین رویداد ملی ورزش و بازی های بومی محلی روستایی همزمان با دهه مبارک فجر برای افراد دارای معلولیت (جام بلند همتان) در بخش بانوان با حضور 180 ورزشکار از 31 استان و در 6 رشته ورزشی آغاز به کار کرد.

اهواز - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون وتی ناشی از تب کریمه کنگو در استان رخ نداده است گفت: طی سال جاری، حدود 35 میلیون قطعه طیور و همچنین 46 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان با نظارت دامپزشکی کشتار و وارد چرخه مصرف شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر از ایجاد 719 کانون فعال یاریگران زندگی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با حمایت ستاد و مشارکت مؤثر دستگاه‌های همکار و مرتبط، برنامه‌های مبتنی بر پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط‌های هدف برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: به دنبال دستور رییس جمهور برای احیای باشگاه دانش پژوهان جوان، عملیات اجرایی ساختمان مرکزی آن در کمتر از 100 روز انجام و در سومین روز دهه فجر در اختیار جامعه دانش آموزی نخبه کشور قرار گرفت.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، متخلفان میزان 239 هزار میلیارد ریال محکومیت‌های قطعی داشتند که مجموع محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اولین روز از بهمن به اقدامات دولت برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، تامین اعتبارات حوزه دارو، برقراری بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، انتقال زندانیان افغانستانی واجد شرایط به کشورشان، معاینه مردان در روز پدر به طور رایگان، دستگیری بزرگترین قاچاقچی موادمخدر و مهاجرت معتادان متجاهر به تهران پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور با توجه به مباحث مطروحه در برخی رسانه ها درخصوص افراد بدون مدارک هویتی مدعی تابعیت ایرانی در استان سیستان و بلوچستان جوابیه صادر کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر در 10 استان بعد از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی کولاک برف خبر داد.

تهران - ایرنا - پویش ملی تغذیه سالم در حالی از امروز - یکم بهمن - در سراسر کشور آغاز شده که گام نخست آن به کاهش مصرف «نمک» به عنوان عامل اصلی پرفشاری خون اختصاص دارد؛ بیماری مزمنی که قاتل خاموش بسیاری از شهروندان به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: در جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها، پرداخت بیش از 10هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به 11 طرح درآمدزای دهیاری‌ها و همچنین کمک به خرید 330 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی برای دهیاری‌ها، تصویب شد.

تهران - ایرنا - وزیر کشور گفت: باید در ساختمان سازی و مدیریت شهری هویت ایرانی - اسلامی خود را حفظ و مدیریت شهری را یکپارچه و متناسب با فرهنگ غنی خود پیش ببریم.

تهران - ایرنا - سرپرست جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه مشارکت تدریجی و مستمر داوطلبان اهدای خون برای نیازهای مراکز درمانی ضروری است، از برنامه‌ریزی سازمان انتقال خون برای پیشگیری از کاهش ذخایر با فراخوان‌ها و دعوت به اهدای خون و فرهنگ سازی پیوسته برای تکمیل ذخایر خونی کشور خبر داد.