یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رشته‌های امور خدمات عمومی و موسیقی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی بویژه اوتیسم برای سال تحصیلی آینده قابل اجراست.

تهران - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر به نام عبدالهادی برآهویی خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام زمان انتخاب رشته آزمون اختصاصی فرهنگیان به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته‌محل‌ها از سوی وزات آموزش و پروش خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از وورد کدهای بیماری‌های طب ایرانی به فهرست بیماری‌های بین‌المللی با حضور نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبر داد.

قزوین - ایرنا - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: غزه به واسطه حملات و جنایات متعدد رژیم صهیونیستی به گورستان حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین المللی تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - علاوه بر مفاهیمی مانند حس شکست، افسردگی، حسرت و قضاوت خود و در ارتباط با آن‌چه نقص بدنی زنان نابارور عنوان شده، سه مفهوم احساس ننگ، ترس از ترحم و ناهمراهی همسر از نظر مالی مطرح است.

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: زندانیان واجد شرایط افغانستانی بر وفق مقررات به کشور خود منتقل می‌شوند.

تهران - ایرنا - رییس انجمن نورویورولوژی ایران از ویزیت رایگان مردان در روز پدر در بیمارستان جم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات اورولوژی از شایعترین علل مراجعه مردان به مراکز درمانی است، چکاب کامل مردان نیز روز چهارشنبه چهارم بهمن با 50 درصد تخفیف در این انجمن انجام می شود.

تهران - ایرنا - نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر بر ضرورت تلاش‌های جدی برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد و گفت: سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند.

تهران - ایرنا - معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: برخی معتادان متجاهر از استان‌های دیگر به تهران می‌آیند که در جمع‌آوری و ساماندهی، این افراد به مراکز نگهداری استان‌های مبدأ اعزام می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتشار پیامک سراسری نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی هشدار داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها خطر از دست رفتن اصل سرمایه را به همراه دارد.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر ضرورت میانجیگری مددکاران اجتماعی در حل اختلافات گفت: یکی از مهمترین وظایف مددکاران اجتماعی، تاثیرگذاری بر حل مشکلات افراد با مشارکت خود آنان است.

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازمند تاسیس صندوق مالی مشترک با دیگر کشورها برای کمک رسانی به مردم فلسطین در غزه هستیم.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: شاخص‌های سلامت در ایران نسبت به کشورهای منطقه مطلوب است و با توجه به این جایگاه باید روند و زنجیره‌های تهیه و تامین دارو بهتر شود و از بانک مرکزی می‌خواهیم اعتبارات حوزه دارو را به‌وقع پرداخت کند.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: براساس توافق این سازمان و صندوق اعتباری هنر، همه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران فاقد پوشش بیمه، علاوه بر روش‌های قبلی می‌توانند در قالب بیمه توافقی و با معرفی صندوق بیمه اعتباری هنر نیز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

تهران - ایرنا - مدتی است که طرح «مدارس مسجدمحور» در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود درحالی که آغاز فعالیت این مدارس به سابقه‌ای حدودا 10 ساله می‌رسد و حالا مجلس شورای اسلامی، مصوبه ای در این زمینه داشته و از طرف دیگر معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که مشکلی برای صدور مجوز وجود ندارد.