یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سهم خودروها در انتشار آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در تهران حدود 60 درصد است و هفت میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت در کشور فرسوده‌اند؛ با این حساب، میزان مصرف سوخت نیز 2 برابر افزایش می‌یابد که دولت برای نوسازی و کاهش مصرف سوخت اقدامات خوبی را آغاز کرده‌است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی امین روز از دی به استفاده پلیس از ظرفیت شرکت‌های خصوصی، نوسازی 100هزار تاکسی بالای 12 سال، سناریوهای مختلف برای زلزله تهران، کاهش سن معافیت معاینه فنی خودرو، مشارکت مردم در پویش ملی سلامت، برگزاری کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه در حمایت از غزه و اجرای غربالگری سرطان‌های شایع زنان در چهار بیمارستان پرداخته است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه جنایت اخیر صهیونیست‌ها در سوریه را محکوم کرد و شهادت پنج مستشار نظامی ایران اسلامی را که با خواست دولت سوریه در این کشور مشغول حفاظت از امنیت منطقه بودند، تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش جزییات برگزاری اعتکاف دانش آموزی امسال را تشریح کرد و گفت: 1440 برنامه اعتکاف دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سران قوا در نشستی مشترک به بررسی راههای تعامل دولت و مجلس در فرآیند تصویب بودجه 1403 با تکیه بر تقویت تولید ملی پرداختند.

تهران - ایرنا - رییس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های موثر در راستای کاهش تهدیدات حوزه سلامت، استفاده از تجهیزات پزشکی و تشخیصی هوشمند از جمله دوراپزشکی برای پایش یا مانیتورینگ مداوم علائم بیماری‌هایی مانند فشار خون به خصوص در مناطق محروم به دلیل دسترسی کافی نداشتن به پزشکان است.

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ضربه به بنیان‌های مالی را اولویت ستاد عنوان کرد و گفت: یکی از موارد کشف شده در سال جاری پرونده باند جلیل مولایی بود که بیش از یکهزار و 200 میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول از این پرونده استرداد شد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: هرساله به صورت میانگین 6 میلیون پرونده قضایی در کلانتری‌ها تشکیل و با پیگیری کارکنان این بخش منجر به صدور حکم قضایی می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ساعات درسی طولانی‌تر و محتوای آموزشی غنی‌تری باید برای دانش آموزان عشایر پیش بینی شود تا خلاءهای شناختی آنها در زمینه‌های آموزشی پر شود.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در بازدید میدانی پارکینگ یک شرکت خودروساز، دستور عرضه 11 هزار خودرو تا 10 روز آینده را صادر کرد.

تهران - ایرنا - برای نخستین بار در کشور جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان (DBS)، با هدف کنترل تشنج مقاوم به درمان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه فردا - یکم بهمن - برگزار می شود، از ارسال بیش از 10 هزار تن مواد غذایی و اقلام زیستی از سوی ایران خبر داد.

تهران - ایرنا - خوجی‌ها که چند دهه پیش برای فعالیت در اقتصاد بازیافت وارد تهران شدند، علاوه بر مصائب زباله‌گردی، خود را درگیر با چالش‌های مواجهه با شهرداری می‌بینند و نیز ساختارهایی که می‌گویند مافیا بر آن‌ها سیطره دارد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور گفت: متقاضیان دریافت مستمری باید برای تشکیل پرونده به ادارات بهزیستی شهرستان خود مراجعه کنند و در صورت احراز شرایط، براساس بُعد خانوار، مستمری یا خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجام بیش از 45 میلیون غربالگری فشار خون و دیابت در «پویش ملی سلامت» را نشانه اعتماد مردم به نظام بهداشت و سلامت کشور دانست.

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هفتمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات ویژه قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن کریم وزارت آموزش و پرورش است که از پنجم تا یازدهم بهمن در هرمزگان برگزار می‌شود.