یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سالمندآزاری براساس آمارهای تماس با خط 123 نسبت به قبل مقداری افزایش داشته است که دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و گاهی نیز ممکن است مردم با خدمات خط 123 بیشتر آشنا شده اند و الزاما به معنای افزایش پدیده سالمندآزاری نیست.

تهران - ایرنا - رییس پانزدهمین کنگره دندانپزشکی عمومی گفت: تخصیص ردیف بودجه و حمایت سازمانهای بیمه گر از هزینه های خدمات دندانپزشکی ضروریست زیرا برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خانواده های دارای کودک 6 ماه تا پنج سال برای دریافت یارانه امنیت غذایی می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: تاکنون 135 هزار کودک 6 ماه تا پنج سال تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و ماهانه یارانه تغذیه دریافت می کنند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی هوای پاک بر ضرورت ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست تاکید کرد.

تهران - ایرنا - معاون اموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برای حل مشکل آلودگی هوا همه اشخاص، دستگاه‌ها و موسسات تجاری و غیرتجاری که مشمول قانون هوای پاک هستند باید به وظیفه اجتماعی خود برای کاهش اثرات مخرب فعالیت‌هایشان بر محیط‌زیست عمل کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحقق 80 درصد اهداف «پویش ملی سلامت» خبر داد.

تهران - ایرنا - توقف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از زبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهمترین مباحثی است که دست اندرکاران حوزه سلامت بر این امر اتفاق نظر دارند و معتقدند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال آینده این افزایش را در دستور کار قرار ندهد.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 44 میلیون و 533 هزار و 590 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه کشور از اعمال محدودیت های جدید ترافیکی در آخر هفته ها خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: براساس مصوبه جدید شورای عالی بیمه در طرح خدمات درمان بیمه ای، پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که این مصوبه به زودی ابلاغ می شود.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران از شناسایی و حمایت از 108 نفر کودک کار در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: مجتمع «شوق زندگی» ویژه کودکان کار در شهر تهران تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

تهارن - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز نوبت ششم وام ضروری 30 میلیون تومانی برای 32 هزار نفر از بازنشستگان این صندوق خبر داد.

تهران - ایرنا - تغییر اقلیم مشکلی است که کشور را با چالش‌های زیادی مواجه کرده که علت آن به مصرف زیاد سوخت‌های فسیلی بر می‌گردد بر این اساس دولت برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات خوبی برداشته و در همین مسیر لایحه تغییر نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

بجنورد - ایرنا - سفیر سابق ایران در برونئی گفت: نظام جمهوری اسلامی به زنان عزت و خودباوری بخشید تا آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشند.

تهران - ایرنا - یکی از دلایل گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف دخانیات، سهولت دسترسی به آن است. این وضعیت برای دختران ابعادی مضاعف می‌یابد که باعث شده در سال‌های اخیر گرایش بی‌سابقه‌ای به دخانیات پیدا کنند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از بازدید از چهار هزار واحد صنفی و کشف 1200 میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد.