یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سراغ دیوار مهربانی را گرفتیم، سر از خانه ها و دل های سرشار از مهربانی در آوردیم که در لا به لای شهر دود گرفته تهران، بی هیچ ادعا و سرو صدایی برای زیباتر شدن زندگی انسان ها می کوشند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهفتمین روز از دی به تأمین تجهیزات پزشکی توسط خیرین، پرداخت تسهیلات تعویض650 دستگاه تاکسی و احداث 17 نیروگاه خورشیدی، سوءاستفاده از نسخه الکترونیک، صدور 135هزار کارت هوشمند معلولان، پایش دستگاه‌های استانی مرتبط با اجرای قانون هوای پاک، انهدام تیم تروریستی و امکان عقد قرارداد برای خدمات فوق برنامه مدارس پرداخته است.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی با تأکید بر توسعه تعامل سازنده با چین در حوزه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و قاچاق موادمخدر گفت: تحولات نظام بین‌الملل، توسعه همکاری دو کشور را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح کشور گفت: در 2 ماه گذشته چندین جلسه با حضور رییس جمهور درباره آلودگی هوا تشکیل و مقرر شده تا اواخر امسال نیز گزارش ویژه‌ای درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک به معاون اول رییس جمهور ارائه شود.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 800 هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و 400 هزار بیمار مبتلا به دیابت در پویش ملی سلامت شناسایی شده‌اند که در همین راستا این افراد به پزشک عمومی و یا متخصص ارجاع شدند.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی با بیان این که ایران و چین دو کشور تاثیرگذار در امنیت منطقه هستند، گفت: با گسترش تحولات بین المللی، توسعه روابط بین دو کشور در حوزه امنیتی انتظامی بیش از پیش مورد انتظار است.

تهران - ایرنا - معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سال گذشته حدود یک میلیون نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که طبق آمار حدود 60 درصد از آنان جوانان و نوجوانان بودند.

تهران - ایرنا - وام ازدواج هرچند کفاف هزینه‌های اولیه تشکیل زندگی مشترک را نمی‌دهد اما بسیاری از زوج‌های جوان با دریافت همین وام به سنت نبوی تأسی می کنند و نهاد کوچک خانواده خود را شکل می‌دهند.

تهران - ایرنا - سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات معلمان خرید خدمات به زودی پرداخت خواهد شد، گفت: معلمان غیررسمی شامل خرید خدمات و غیردولتی به ازای هر سال خدمت در آموزش و پرورش در آزمون استخدامی ضریب 10 درصد دریافت خواهند کرد.

تهران - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فراجا از کشف بیش از 24 کیلو گرم مواد مخدر از نوع شیشه خبر داد که توسط یک مسافر زن در حال جابجایی بود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات از پیدا شدن پیکر بی جان 3 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات اشنویه بعد از 6 روز عملیات خبر داد.

تهران - ایرنا - افزایش سن بازنشستگی در کشور ما صدای بسیاری را درآورده، حال آن که وضعیت سالمندان ژاپنی به گونه‌ای است که قانون جدید این کشور از شرکت‌ها خواسته تا زمینه اشتغال افراد هفتاد سال به بالا را فراهم کنند.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال اعلام کرد: تعداد فوت‌های ثبت شده در 9 ماهه سال شامل 56.4 درصد مرد و 43.6 درصد زن بوده است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بر اساس ماده 33 قانون هوای پاک باید مبلغی حدود هزار و 600 میلیارد ریال به صندوق ملی محیط زیست واریز می‌شد که این اتفاق نیفتاد و این مبلغ به وزارت کشور داده شد.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه و انهدام تیم تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه قصد ورود به داخل کشور را داشتند؛ توسط مرزبانان در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد

تهران - ایرنا - نسخه الکترونیک با هدف مستندسازی سابقه بیماران، تسهیل دسترسی به خدمات درمانی و جلوگیری از سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه عملیاتی شد اما اکنون گاهی دیده می‌شود که فرد به پزشک مراجعه نکرده اما پیامک ویزیت الکترونیک دریافت می‌کند؛ این پیامک یک هشدار از سوءاستفاده احتمالی برخی پزشکان از کدملی بیماران است.